Gå til innhold

inspirert av innlegg i går:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

slit me middagen her...:) ka kan man ha t kyllingfile som gir ånkli me smak? go saus eller nåkka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg kyllingfilene i en olje blanding med litt basillikum, organo +++ (jeg bruker en ferdig blanding som er til pizza og pasta) og salvie (ikke alle butikker som har det, men absolutt verdt å lete etter) :) ps ikke dropp salvien den er viktig her.

Ha stekte grønnsaker til og pasta :) Vil du ha saus til pastaen så ta et pesto glass og fløte, bland det oppe i ferdig kokt pasta og vips har du en kjempe god middag.

Kyllingfilene kan med fordel stekes i ovnen og det går helt fint å steke de fra frossen tillstand, bare pensle de eller bade de i olje blendingen først :)

Skrevet

kor lenge ska demligge oppi blandinga? å ka e salvie, kossn smak gir d, å kor mye ska man bruke?:)

Skrevet

Enchiladas! Bare å kjøpe sånn pakke fra santa maria, er helt supert :-)

Skrevet

Har jeg god tid og er flink å forbrede så ligger de gjerne noen timer, eller fra dagen før... men som regel er ikke jeg så flink til å planlegge så det blir til at jeg pensler de med krydderblandingen og putter de rett i ovnene..

Hvordan salvie smaker er vannsklig å beskrive. Den har ikke en sterk smak, men er mer som en litt mer som et udeffnertbart krydder som bare er der... men uten salvie syntes jeg det blir litt tamt... det mangler "noe" der... Ikke den beste forklaringen i verden he he. Tror jeg bruker ca en ss til 4 filer jeg :)

Skrevet

hehe... får prøve d idag å en av de andre forslagan en anna dag...:) ka du stille ovnen på, å kor lenge har du dem inne? vet du om en anna saus man kan ha til, like ikke pesto:)

Skrevet

Ovnen setter jeg på varmluft ca 180 grader... også står de vel inne til de er ferdige :P ... tror jeg bruker ca 40 min om de er frossene og kanskje 20 min om de er tinte??? Men del de opp på midten når det ser ut til å nærme seg ferdig så vet du om de er gjennomstekte :) Jeg bare slumper og er håpløs til å følge en oppskrift... så ta tiden med en klype salt.

Også kan du bytt ut pestoen men en eller annen oste saus kanskje??? De kan man jo enkelt lage selv... eller kjøpe ferdig pose om man ikke gidder det :)

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe en sånn liten pose med marinade til kyllingfileten. Da blir den VELDIG god!!

Skrevet

Egentlig så bruker jeg kun salt og nykverna pepper på kyllingfiletene.. steker de på varm panne først(viktig med skikkelig HOT panne) og har de i ovnen siden. 10-15 min er nok. Pleier å ha couscous ved siden av. Den bruker jeg en kyllingbuljongterning i og følger pakken. Hakker så opp tomat, løk, agurk, paprika(eller annet - smak ogbehag) og surrer lett ipanna. Hell couscousen over i panna og stek med(viktig med en del smør her synes jeg). Serveres så! Synes også det er ganske godt med disse kyllingsausene til toro faktisk.. den med paprika i(tror det er noe sånn.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...