Gå til innhold

Utrolig dårlig helestasjons tilbud!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sjokka jeg... Fikk inkalling i november om 15 mnd kontroll til yngste. Denne dagen var hun syk, så jeg ringte og fikk ny time. Når vi kommer til denne timen, var helsesøsteren syk, og vi hadde ikke fått beskjed om det en gang.

Skulle sende oss ny time i posten. Glemte av dette, og fikk aldri noen ny time.

Nærmet seg 2 års kontroll når jeg igjen ringte, så da mente hun vi kunne ta alt på 2 års kontrollen.

Ringte til de nå, siden vi enda ikke har hørt noe om 2 års kontrollen, og da hadde hun glemt å sende ut inkallinger, og når jeg spør om vi da kan får time, så har de ikke lege på helsestasjonen før i mnd skiftet aug / sept!!!! Så vi kunne få time da! Jeg blir kvalm! Da er hun jo nesten 2,5 år, og hun som blir 4 snart er jo også godt over 4 år da!

uæk.. kjenner jeg blir litt forbanna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selvfølgelig utrolig kipt at de glemte å sende dere innkalling.

Men det er jo ingen krise?? men mindre barnet har ditt har spoblemer du ønsker en vurdering av da. men siden du selv ikke har vært veldi aktiv med å ringe å få time, så er kanskje ikke det tilfelle? Det spiller da ingen rolle om barnet nærmer seg 2,5 år på 2 års kontrollen. var likedan for oss. Poden fylt 2 i slutten av mai, og vi hadde ikke time før i slutten av august. ¤ års kontrollen var de 4 mnd på etterskudd med uten at det var noen krise synes jeg....

Det er jo ganske naturlig at de har liten mulighet til å ta timer nå i sommermånedene. Legen på helsestasjonen har vel også krav på ferie?

Skrevet

Det var ikke helt strålende, nei :o/

Selv var det gubben i huset som skulle ta seg av 2årskontrollen på jenta vår og han kom inn, dama spurte om snupp pratet og litt om hvordan og innen 4 minutter var han ute igjen, rimelig forvirra og halvfull av spørsmål. Seff kunne han nok gått inn igjen, men han hadde aldri vært på kontroll før og regna med alle ble behandlet likt. Snuppa ble verken målt eller veid eller sjekketutover at hun faktisk levde... Litt skuffa, men siden hun er frisk og rask har jeg ikke gjort noe mer med det, og neste kontroll blir til 4-årsen...

Skrevet

så sant hun ikke skulle ha en vaksine på 15 mnd kontrollen ser jeg ikke helt problemet.... hvis alt annet er bra selvfølgelig. Det er helt vanlig at de ikke har 2 års kontrollen før de nærmer seg 2,5 år. Bl.a pga språktesten.

Skrevet

Jeg har ganske mye jeg lurer på og vil sjekke, så jeg hadde håpt å få den timen kjapt. Helsestasjonen vet om dette, og utifra det de sa når vi var der på 12 mnd kontrollen, så skulle vi bli tett oppfulgt. Derfor er jeg litt sur og forbanna....

Skrevet

Da skjønner jeg at du blir sur. Ikke akkurat tett oppfølging kan man jo si.

Skrevet

Da skjønner jeg at du er irritert:) det kan jo ikke akkurat kalles tett oppfølging det da.

Men da synes jeg lkanskje det er litt rart at du ikke har kontaktet dem mer mellom 15 mnd kontrollen dere ikke fikk og nå når hun snart er 2 år. Hvis du hadde så mye du lurte på så burde vel ikke du og helsesøster bli enige om at alt kunne tas på 2 års kontrollen?

Skrevet

Fikk 4 års kontrollen ett par dager før han ble 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...