Gjest Sauen og dingsen Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Ja, i morgen er den store oppkjøringsdagen.Og jeg er så utrolig nervøs... Har eksamensnerver til tusen, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Jeg har jo hatt 50 (!) kjøretimer så jeg burde virkelig klare dette, og kjørelæreren min har laveste strykprosent i bergen, men det er fortsatt noen ting som ikke sitter. Ikke noen alvorlige greier, men sånne småting - dårlige plasseringer innimellom, er kanskje usikker på om jeg har gått glipp av et skilt osv... Jeg er sååå nervøs... Har helt vondt i magen her jeg sitter, og blir sikkert enda verre i morgen... Lurer også fælt på om jeg skal ha med kjørelæreren i bilen i morgen eller om det er bedre at det bare er jeg og sensor. Kan velge dette selv. Nå går jeg i rute mellom altanen (røyke som en skorstein i dag ja), kjøkkenet (spise av meg nervøsiteten) og dassen. (holder på å pisse på meg, er så nervøs...) Hjelp meg!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 pust rolig...dette går nok skal du se....jeg skal selv kjøre opp om noen uker...og har tenkt å ta ca 15timer...har endel fra før da....pluss har jørt scooter noen år så trafikken er inne.. HUsk blindsona di!!! Og sjekk at at kjøretøyet er som det skal....og pust rooooolig.....dette klarer du!!!! Det sier folk til meg i hvertfall...hehehehehe...kniiiiiiis.....holder på å daue selv av skrekk.... men det er vist ikke "rocket science" sies det.... klem
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Dette går bra!! Jeg har gitt opp mange ganger for og ta lappen.. Har kanskje hatt ca 80 (!) (mulig mer) kjøretimer på 4 år ca..Kjører og ga opp.. kjører og ga opp. Så bestemte jeg og ta oppkjøring.. Bestod med engang.. Kjørte alene sammen med sensoren. Var dritt nervøs jeg!! Jeg skjalv bare som det;) Jeg fikk beskjed at jeg bestod, men må ikke kjøre mer for nær på høyre side.. Og så ikke 1 skilt.. Gikk fint. Det skal gå bra!! LYKKE TIL!! *** Du får si ifra hvordan det gikk!! Her eller PM ***
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Takk=) godt vi er flere, da. Men jeg regner liksom med at det skjer et eller annet tull så jeg stryker... ET sekunds uoppmerksomhet og så er det gjort liksom. F.eks i rundkjøringer (har brent meg der) - i noen rundkjøringer skal du jo legge deg til venstre selv om du skal rett frem og HVA om jeg glemmer å se etter veimerkingen? hva skal til for å stryke? æææ, jeg er helt skjelven her jeg sitter! kommer til å begynne å grine i morgen jeg... wæææ....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Det kommer nok til å gå så fint skal du se! Jeg gjorde noen bommerter selv (glemte hvilken fartssone jeg var i så jeg holdt 50 for det var i alle fall ikke lavere - vise seg at det var 60) og svingte til venstre når hun sa høyre og da hun sa at jeg skulle snu der jeg syns det passet best hang jeg meg opp i ordet snu så i stedet for å bare kjøre rundt kvartalet kjørte jeg til nærmeste rundkjøring (mye trafikk så turte ikke begynne å rygge i et kryss og greier). Ting hun kommenterte, men som ikke var mer alvorlig enn til at jeg stod helt fint )
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 neida....dette går så fint..og du hvis du oppdager at du gjør en feil så kan det være lurt å si det når dere er ferdige vet noen har redda"ræva si" på det......ikke få hetta der og da...endel gjør noen feil....selv erfarne sjåfører...så prøv å ha is i magen. Har had ca 15 timer pluss langkjøring og alt det der fra før jeg...så nå håper jeg får valuta for de penga snart...hehe Og du....går det skeis så kan du øve og gjøre nytt forsøk vet du....men du står du veit du;)
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Dette kommer til å gå så mye bedre enn du tror. Det er ingen som venter at du skal kjøre plettfritt i morgen, men du skal vise at du har forståelse av hvordan trafikken fungerer. Jeg kjørte litt fort under oppkjøringen for jeg ville liksom ha det overstått, men jeg sto for det. Godt mulig at du bare bør ha med deg sensoren i morgen, så slipper du å tenke på at kjørelæreren din har lav strykprosent. Men husk; han hadde ikke latt deg kjøre opp dersom han ikke trodde du ville klare det. Husk at han pirker på alt, men dersom du ser deg om i hverdagen så vil du se at ingen kjører perfekt 100% av tiden, men man må ha forståelse av trafikkbildet og ha oversikt. Jeg krysser fingrene for deg og sender over masse positive tanker!!!! Stå på!
Northernlights Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Joda, du skal tenke sånn: DETTE GÅR BRA!!
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Det går sikkert fint! Og vet du hva ... om du stryker så får du prøve om igjen og om igjen ;-))
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Takk for alle svar=) Nå har jeg nettopp vært og hatt en knallhard halvtime på sykkel på sats, for å få ut all denne energien... og det hjalp=) greit å ha sats 3 minutters gange unna, altså! =)
Alba44 Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Går så bra så, Sauen! Hvis ikke så er det jo bare å prøve igjen. Det måtte jeg. Strøk til 1.oppkjøring pga et par grove feil. Prøvde igjen og sto med glans :-D Dette er 15 år siden, førerkortet er flittig brukt og jeg har aldri laget en ripe i lakken på verken mine biler eller andres. LYKKE TIL!!
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 vet du hva jeg gjorde? Jeg bare gikk inn i meg selv, og lot som jeg var alene i bilen! Det gikk smertefritt!!! Du KAN jo kjøre bil, det er bare sensor du blir skjælven i buksa av!!!:-) Dette fikser du, du klarte jo å få dingsen:-)
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Masse lykke til!! Det går nok bra ser du! Jeg strøyk 1 gang, da havnet jeg midt i oslo gryta!!! Jeg strøyk 2 gang, da tok jeg innersvinger på landevei (snakk om idioti) Men jeg sto 3 gang! Da kjørte jeg prikkfritt!! Så detta fikser du!!! Når JEG får det til, ja da får du det til også *STORT SMIL* Gi oss en oppdatering her imorgen uansett utfall da??
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 Skal gi dere oppdateringer ja=) Ja jeg har klart å føde så da må jeg vel klare en time med bilkjøring også??? =)
mamman til to gutter Skrevet 2. juli 2008 #16 Skrevet 2. juli 2008 Det første jeg gjorde på oppkjøringen etter å ha kjørt ut fra parkeringen på biltilsynet, var å legge meg feil i en rundkjøring og da var jeg helt sikker på at jeg hadde strøket, men det hadde jeg ikke:-) Fikk beskjed om at det egentlig ikke var noe problem å legge seg feil, bare man passet på å se seg for før man bytter felt til det riktige eller kjører ut av rundtkjøringen. En av de viktigste tingene når du kjører opp, er å ikke kjøre for fort. Går du glipp av et skilt, så gjør det mest sannsynlig ingen ting. Er helt sikker på at det går bra, lykke til:-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. juli 2008 #17 Skrevet 2. juli 2008 Følg med i speilene, overhold vikeplikten og er du i tvil om du har vikeplikt så viker du likevel :-) Husker når jeg skulle ta oppkjøringen så skulle jeg ønske at jeg kunne hoppe over det døgnet, og så liksom våkne opp dagen etterpå for å kikke i lommeboka om lappen var der eller ikke hehe Håper du får en koselig sensor som gjør at du slapper litt av under oppkjøringen :-) Masse lykke til!!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. juli 2008 #18 Skrevet 2. juli 2008 og gjør du en feil så si det høyt....jeg kjørte i 70 i 50 sonen, oppdagde det og sa høyt: herremin jeg kjører jo i 70! Bremsa ned til 50 og var sikker på at der røyk den oppkjøringen.... men som sensor sa: hadde jeg ikke nevnt det så hadde han stryki meg gitt....men fikk lappen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå