elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 toeggede. Var på ul i dag og så det med en gang. Ganske sjokka ja. Hadde jo prøvd 6mnd uten at det skjedde noe, og plutselig var det dobbel jackpot. Hærlighet. Jeg har to jenter på 5 og 7 fra før. Mannen min har ingen, så dette blir utfordrende og spennende. Helt rart! Men akkurat som jeg følte det var noe annerledes. Den utrolige trøttheten som jeg ikke har hatt før, svangerskapskløe samt at all lyst på kaffe, te snop og junkfood er forsvunnet --> haha, kanskje kroppen min sin måte å si ifra på, slik at jeg ikke blir helt hval.. Så noen spm.. Blir alle med tvillinger sykemeldt fra uke 28? Jordmor sa det idag. Får man lenger permisjon? Er det stor sjanse for at de blir født for tidlig og at det evt blir keisersnitt?
Camilla venter sitt 2 barn<3 Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg aner ikke åssen det er så jeg kan ikke svare på spm dine men jeg ville bare gratulere dere så mye med tvillinger og masse lykke til med svangerskapet
Bic&Bac Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Gratulerer Ja, dere får lengre permisjon. Hvis jeg ikke husker feil er det 5/7 uker lengre (avhengig av om dere velger 80% eller 100%). Tvillinger pleier vel gjerne å bli født litt før tida, men jeg vet om flere som har fullgåtte svangerskap med tvillinger. Det er mange som føder vanlig, men statistikken viser at det er flere som får ks ved tvillingfødsler enn ved ett barn. Dette er rett og slett fordi det er større sjanse for komplikasjoner ved to barn fremfor ett.
kei80 Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 ville bare gratulere deg så mye!!!så gøy,heldig er du
prins06+2til Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Gratulerer. Tror nok du blir bare glad for å få tilbud om sykmelding når det nermer seg slutten:) Man regner et tvillingsvangerskap som fullgått i uke 38, så det er skjelden man går over dette. Om det blir keisersnitt eller ikke kommer helt ann på hvordan de ligger på slutten. det blir vanlig fødsel om de ligger i hode eller sete leie, om det ikke oppstår andre komplikasjoner da så klart. Når har du termin??
Faylinn Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Dobbelt opp med gratulasjoner! :-) Det er et eget tvillingforum her på BIM og de kan sikkert svare deg på alt. Lykke til!
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Gratulerer så mye! Tenk 2 små babyer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå