Trollmora Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Nå er han stor nok (snart 6) til egne plikter her i huset. Dekking av frokostbord er hans oppgave nå i sommer, og den jobben tar han med stort alvor *smiler* I dag var han treg til å kle på seg, men det eneste Trollmora fikk lov til var å sette på kaffen! Bortsett fra en ting da. Han får ikke lov å dekke på til LilleSnupp, for hun SKAL GJØRE DET SELV! De to første dagene ble det skriking og hyl fra henne, så da dekker han på til oss andre og hun får tutle med sitt. Han drar ut alt vi har av kjøleskapet og pålegget står på bordet i to bokser på rekke og rad sammen med alt vi sjelden har ute. Så får det heller være at alt må stå på linje, for det har han bestemt. I dag satt han og skuet utover herlighetene og beskjemmet tuslet han tilbake til kjøleskapet for å finne sitt eget syltetøy. Det hadde han glemt i iveren etter å dekke et "perfekt" frokostbord ) Store gutter vokser med oppgavene, så før sommeren er over så har han kanskje tatt over flere kjøkkenjobber?
Urtete Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Ååååååå for en stor og flink gutt!!! Jeg synes dere voksne er flinke også - som lar han få lov! Jeg trodde jeg kom til å bli en sånn mamma som involverer barna i mye større grad enn jeg faktisk gjør... Det ender alt for ofte med at jeg gjør tingene selv, for da går det så fort og greit... Æsj, jeg må skjerpe meg, kjenner jeg!! Barna har så godt av å hjelpe til og de synes jo det er morsomt å bidra også. Takk for påminnelsen, Trollmora! Jeg skal begynne i sommerferien - ganske sikkert!:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 For en nydelig historie. Jeg blir glad. Her har vi en gutt som har ansvaret for å gå ut med søpla, rydde sitt eget rom og andre små kjedelige ting. Men han har aldri fått lov til å sette pålegget på rekke... Jeg tror han må få en gøyal oppgave en gang. ;-)
Plutseliten :) Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Flinke gutten med viktige plikter Så flott at du starter med dette,de føler seg såååååå betydningsfulle og selv om det av og til kan bli litt ekstra jobb på oss så er det verdt det Her i huset er det å re opp sengen sin,hente avisen og gå med søppel som er greia.Det å rydde opp etter seg selv er nok for dem en jobb...men for oss en selvfølge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå