Gå til innhold

Noen som har peil på uføretrygd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er blitt syk, og har ikke jobbet siden 2005. Hun har søkt om uføretrygd, som mest sannsynlug går i orden. Spørsmålet mitt er hvor mye kan hun regne med å få i uføretrygd? Hun har stort avvik på det hun tjente de siste 3 årene hun arbeidet, men hadde en årslønn på ca 300 000 det året hun ble syk. Noen som kan hjelpe henne med utregningen her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om hun går under ung og ufør, eller bare uføretrygdet. Som uføretrygdet beregnes det etter hvor mye hun har tjent i sitt yrkesaktivie liv, som ung og ufør estimeres det hva hun hadde kommet til å tjene. Men griserik blir hun nok ikke uansett. De jeg kjenner med ung og ufør har omlag 14-16000 i mnd, andre uføretrygdede jeg kjenner ligger en del under det.

Skrevet

Har hørt det kommer ann på antall barn hun har forsørgeransvar for også.

Svigerfar har 19 tusen i mnd.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

er hun under 26 år skal hun vurderes for ung ufør. men det er ikke automatisk at hun førd et selv om huner under 26 - mange kriterier som spiller inn. Som ung ufør er hun garantert en minsteinntekt som er høyere enn minstepensjon.

Ellers blir pensjonen beregnet ut fra hvor mye hun har tjent som yrkesaktiv. Hun får også 27 kr pr dag for hvert banr hun forsørger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...