Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnder begynner å få tenner. Merka de to første nede for to uker siden, men de har ikke brutt helt igjennom enda. i tillegg begynner hun å få tre oppe. Hun hyler og er super urolig og har helt klart mye vondt hver dag/natt. Jeg smører på dentinox flere ganger daglig men det virker ikke som at den virker:( Syntes så synd på henne, hun hadde kollikk til hun var ti uker, så hadde vi to kjempe fine dager hvor hun var smørblid også kom selvfølgelig de jæææævla tenna. Er så oppgitt nå jeg. Blir så stressa og lei meg når jeg ser at hun har så vondt og ingenting jeg gjør hjelper:( Er det forresten vanlig at det tar så lang tid før tenna bryter igjennom?? To er halveis ute..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi fikk de første symptomene på tenner da hun var 3 mnd... Man kunne se en liten hvit flekk, men hadde ikke brytet igjennom. Nå er hun snart 6 mnd og har 2 stk i underkjeven. har ikke kommet helt opp... Hun er like blid hver dag hun :) Hun får en kald litt fuktig klut å bite på (hun bruker ikke biteringer osv, blir nok for harde..) Kjempepopulært! =) Kanskje du kunne prøvd det??

Skrevet

Å jaaaa!!!! Det kan ta lang tid.Min gutt har klødde i gommene siden han var 3mnd.Litt før 3mnd.2 tenner nede kom når han var ca 7mnd.Tar noe tid før tennene er helt ute også.Han hadde perioder med lite søvn på natten da.Urolig og symten.Varte lenge:( ,men når tennene nede kom så ble det bedre.Nå er det litt igang igjen.Er vel flere som kommer nå.Ellers er gutten min så snill som bare det.Men har vært ett strev med tennene.Men men.Biteringer likte han ikke så bra,men og tygge på fingrene mine likte han.Jeg hjalp til med og klø han på gommene.Det nøyt han:).Av og til skylte jeg fingrene mine i kaldt vann og lot han tygge,ellers så skylte jeg sutten i kaldt vann.Også en klut han tygget på, på enden.Måtte passe på,ellers så puttet han filla så langt i munnen at han brekte seg.Jeg sluttet og bruke dentinox.Virket ikke.Må smøre deg med tolmodighet,hehe.Er stress,men det går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...