Gå til innhold

den j..... naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå som må kutte stein halv 10 på kvelden:( min kjære har klaget 3 ganger på han for mine 2 barn ikke for sove, bor i et nabolag, noen som vet regler for såt og når jeg kan ringe onkel politi... holder det ikke ut.

hilsen 4+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke en "regel" som sier at det skal være rolig etter klokken 23? Vet i allefall at her jeg bor (på landet) så kjøpte mamma og pappa tomt med klausul om at det til tider kom til å bli traktorkjøring og litt bråk etter klokken 23(nærmeste nabo er bonde). Mest i tilfelle de kom til å selge senere da - til "byfolk" som ikke kom til å tåle bråket :)

Skrevet

Jepp, det er dessverre ingen regel om at det skal være stille så "tidlig" som halv ti. Er kl 23 som er den generelle regelen, men i borettslag kan man lage egne regler.

Sliter med det der selv. Klokka åtte om kvelden, midt i eller rett etter legging, pleier naboene å dra i gang gressklippere, sirkelsager, høyttrykksspylere o.l. Og det er alltid noen som har et bråkete oppussingsprosjekt som innebærer snekring, fliskutting, kasting av tunge ting oppi hengere osv. Skjønner de ikke at det er vanskelig for barn å sove i sånt spetakkel? Vi må jo ha vinduene åpne om sommeren. Folk er så utrolig tankeløse.

Skrevet

Er ikke stort politiet kan gjøre uansett..

Skrevet

He he! Se det positive i det! Du får unger som klarer å sove selv om det er litt støy rundt dem.. Verste jeg vet når unger ikke kan sove hvis tv`en står litt høyt på, voksne snakker i rommet ved siden av, plenen blir klippet osv osv..

Skrevet

hah! ler av den miss kitty ...

det er forskjell på tv, snakking og plenklipping og steinskjæring (som nok er en av de verste lydene som finnes og høyeste)

Dessuten går det ikke an å lære alle barn å sove tungt! Barn er også ulike sånn...pluss de går igjennom forskjellige faser i livet...

Skrevet

Må le littegranne... skjønner det er irriterende... men det er faktisk noen som har jobber slik at de ikke får anledning til å gjøre disse tingene tidligere.. spesielt du som skrev om han som klippet plenen i åtte tiden.. Jeg prøver ikke å krangle her, bare å se tingene litt fra begge sider.. Syns selv det er irriterende med folk som starter gressklipperen alt for tidlig på søndagsmorran:)

Skrevet

Uff, ja, litt leven må vi regne med, men steinskjæring?? Det jeg synes er drøyt er ikke at disse seinene må kuttes, men at når dere spør pent om naboen kan gjøre dette ved et annet tidspunkt, ignorerer han det! Om han hadde forklart seg, la oss si han har disse tre dagene å kutte på, kanskje han har leid maskina, hva veit vi.. da kunne man jo ha snakka om det, eller hva? Vi bor i et nyetablert felt, var førstemann til å flytte inn, og de siste to åra har det vært konstant hamring og bråk av maskiner fra 7 om mårran til seine kveld. En periode det holdt på som værst midt i leggetida, gikk jeg bort med en kanne kaffe og noen kjeks. Spurte peeent om de ikke kunne ta en halvtimes pause?? Det funka fint.. :-) Gutta sovna, og jeg slapp å være kjeftesmella.. Kanskej noe sånt kan funke? Lykke til!

Skrevet

Såkalt "hviletid" er mellom 23.00 og 07.00, tror dessverre ikke det hjelper å ringe politiet, de har jo ikke kapasitet til alvorligere ting, så den slags støy som plager deg blir nok ikke prioritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...