Gå til innhold

barnehagebetaling oppstartsmåned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen på barnehagedebatten og ingen på kommunen som kan svare, men noen av dere vet sikkert?

Vi har fått i en kommunal barnehage plass til poden fra 20. august. Vi må vel ikke betale for mer enn 1/3 av måneden, må vi vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

betale full pris, men får beholde kontantstøtta

dere skal bare betale barnehage 11 mn i året så det gjevner seg ut

Skrevet

Han er ikke fylt året, så jeg får ikke kontantstøtte. Men når ett kalenderår har gått fra betalingsstart, så har jeg jo fremdeles betalt for 3 uker der jeg per definisjon ikke har hatt barnehageplass? Dvs, de som gikk der i vår kan benytte barnehagen fra 1 august, men jeg kan ikke før 20 august (om jeg hadde ville det). Det er da helt urimelig at jeg skal betale for noe jeg ikke har tilgang til? det blir jo som å betale husleie 3 uker før jeg får lov til å overta en leilighet.

Tullete, spør du meg!

Skrevet

Det er jo bare å ringe barnehagen å spørre, de har helt sikkert opplevd denne problemstillingen før.

Skrevet

Kan hende praksisen varierer fra kommune til kommune, men vi betalte i hvert fall bare halve måneden da våre begynte i midten av august i fjor.

Skrevet

Har jo tenkte på det, selvsagt! Det er imildertid kommunen som tar betaling osv, og der er alle på ferie... Derfor spør jeg her!

Skrevet

Min starter 13. auugust og vi betaler kun dra 13. august. Får heller ikke kontantstøtte da han er 10 mnd når han begynner.

Skrevet

Enkelte private vet jeg tar full mnd. Jeg eier barnehager selv, men tar kun betalt fra reell oppstartsdato. Vi får dermed statstilskudd fra oppstartsdato, for dette skal meldes inn til bla kontantstøtteregisteret..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...