Gå til innhold

Har alle vært til lege/jm allerede?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi er vel bare 5-6 uker hele gjengen her, eller hva? Har dere vært hos lege eller jordmor?

 

Jeg har ikke, tror ikke jeg bestiller time før etter sommeren så langt alt går greit. Fastlegen min har et UL-apparat, så det hadde vært gøy å få komme til han da. Vet han har det kjempe travelt, så kanskje det hadde vært smart å bestille time til uti august allerede nå...

 

 

Dette er min 2. så det er ikke så mye jeg lurer på heller egnetlig. Og det jeg lurer på spør jeg bare om her inne ;) Men det hadde kanskje vært en fordel å fått begynnt å veid og sjekket urin, blodtrykk og slik allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper at de fleste av oss ikke har vært til lege ennå, jeg har iallefall ikke. MEN, har time i morra for å ta kreftprøve, var det jeg bestilte timen til, men har jo også da funnet ut at jeg er gravid.. Regner med at det ikke er noe å se, men mulig at jeg kan få det bekreftet da;) Vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time fredag for å egentlig sjekke at alt er "vel" og at vi kan begynne å prøve denne mnd, men så testet jeg positivt idag gitt.... er vel knapt 4 uker på vei, så er vel ikke mye han kan gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6 uker på vei på torsdag, min første, og har time 16.juli. Men det virket som det var "lenge" til. Hun sa det var litt kjipt me timer nå pga feri. Jeg hadde vel egentlig forventa å få komme denne uka her, vil inn så tidlig som mulig, slik at det snart kan gå opp for meg at vi venter barn. Men kanskje det ikke går opp før jeg faktisk sitter med bebyn i fanget?!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskejd om at de ikke vil ta meg inn før jeg var 12 uker på vei, men jeg vil ta duotesten ( test for å utelukke Downs) og da må jeg inn til blodprøve allerede mellom uke 6-8, så jeg har fått time om litt over en uke, vil være litt over 6 uker på vei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er snart 6 uker påvei:) fant ut for 3 dager siden at jeg er gravid:)JIPPI:) har tatt 5 tester å alle var positive.går ikke helt opp for meg at dette er sant så jeg skal til legen imorgen med urinprøve men bare for at jeg får høre at jeg virkelig er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 5+1 i dag og skal til legen min i morgen.

Glad jeg bestilte time tidlig siden jeg alt har rukket å være innlagt på sykehus i 3 dager og er sykemeldt ut uken. tror ikke jeg klarer å begynne å jobbe igjen fra neste uke, så greit å få tatt en tut til legen da.

Vet også at jeg bør ta en GU og da er det jo greit å få gjort det så tidlig som mulig. Har alt bestilt time hos jordmor også, skal dit 25.juli.

De syntes det var greit å ta meg inn til time før jeg drar i ferie, ellers er jeg jo over 3 mnd på vei før første gang. pga det forrige svangerskapet skal jeg få litt ekstra oppfølging, er vel derfor de vil ha meg inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bestille meg time over helgen jeg.. er min nr 2 også så er ikke så mye nytt.. men er litt spennende likevel da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos legen enda, men tror jeg skal prøve å få en time før jeg drar på ferie den 20 ...

Min nummer to også, men det er superspennende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i går kveld. Og er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på veg. tror ikke det er lenger enn 4 uker. Jeg ringte for å bestille time hos fastlege idag, ...og satset på at det skulle gå fort...men den gang ei, jeg fikk time 25.juli...men men;) Hehe

 

Er det noen andre enn meg som syntes dette er litt skummelt? på en positiv måte da vel og merke. Har ingen barn fra før.....og sluttet på pillen for ca 3 mnd siden...DETTE GIKK FORT!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komme til legen da jeg var 5+2 dager. Skulle egentlig komme i uke 7-8, men siden det er ferie og sånt både på oss og legen fikk jeg komme tidligere. Dog må jeg komme tilbake i uke 10 for å ta blodprøven da, siden jeg var for tidlig ute nå. Bortsett fra booking av fødeplass (jeps, bosatt i Oslo..) så sjedde det ikke så mye spennende, men er jo greit å ha vært der likevel, siden vi er nye med alt som er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan jeg si at jeg var tilfeldigvis hos lege for noe annet men... Gynekologen kunne bekrefte at jeg er gravid 4+5 dager. Det virket for meg som om det ikke var ofte at han så graviditet så tidlig... Er veldig glad for at jeg hadde timen og fikk det bekreftet. Blir spennende dette. Ellers tok han ingen prøver, skrev ikke "skjemaet" eller noe, det sa han at vi kunne ta i uke 12, fikk time 20. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5+2 idag og skal ikke til legen før i uke 10. Da er det første kontroll med urinprøve, blodprøve, veiing etc.. Kjempespent, men det er jo så leeenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time hos fastlegen min med UL-apparat den 14. august. Da er både han og jeg ferdig med ferien.

Jeg er da 11 uker på vei. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært til lege, enda det er min tredje.

 

Men var ikke noen svangerskapskontroll i den forstand, måtte bare få graviditeten bekreftet og henvisning til fysio=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos legen ennå. Tenkte jeg skulle vente et par uker med å bestille, tror legen min har ferie nå likevel. Satser på å komme inn i uke 10/11. Er i dag 5+2.

Husker jeg var hos legen i uke 7 forrige gang. Satte bare i gang papirprosessen, lite som ble gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, min første gang. 6+2 idag. måtte ringe til legen min(dvs gynekologen min) å spørre hva skal jeg gjøre nå...:) da sa de at nå skulle jeg bare ta det med ro, leve som normalt å komme inn til time 11. august. Så det blir min første time.

Jeg var sikker på at jeg var gravid samme kveld som unnfangelsen, flere som hadde den følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå til fredag. Detter er min 3, men har ikke hatt to helt ukompliserte svangerskap sånn egentlig så kommer nok til å bruke han litt ja. Skal til gynokologen min til UL, kanskje jeg kan komme litt ekstra til han så får jeg sett litt mer enn hva som er normalt i et vanlig svangerskap med UL å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+1 i dag og har ikke fått time hos lege før 27.august, er da 12 uker på vei. Syntes dette var litt sent jeg da, men de sa det var vanlig å komme inn til 1. svangerskapskontroll mellom uke 10 og 12. Har ikke helt gått opp for meg enda så skulle gjerne fått det bekreftet av en lege så snart som mulig. Men, får håpe jeg har skjønt det før den tid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 5+1 i dag, og har fått time den 29. august. Legesekretæren sa at det var vanlig å ha første kontroll i uke 12, men at det bare var å ta kontakt om det skulle være noen problemer før den tid, eller om jeg skulle ha noen spørsmål. Det er 12 år siden sist jeg gikk gravid, så jeg husker ikke helt når jeg var til kontroll da, men tror det var tidligere...

Skal prøve å finne igjen helsekortet mitt fra den gangen, moro å sammenligne med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...