Mammasnartigjen Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Var på en sjekk med jobben, er bare 7 uker på vei, så jeg fortalte ikke at jeg var gravid. Men Blodtrykket var utrooolig lavt. Ikke rart jeg føler meg usansynlig svimmel, kvalm og rar... er det farlig med så lavt blodtrykk? Noen som vet? bør jeg ringe legen? Tenkte ikke å gå på kontroll før 12 uker Takk for svar
nummer2påvei Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Leste på nettet at det ikke er farlig. har akkurat samme blodtrykk og er sykemeldt 50%. er utrolig svimmel og uggen form pga dette. man burde få sjekket opp jernnivå å sånn da, men du trenger nok ikke gjøre mye med d før uke 12 nei. drikk mye vann og spis salte ting;) kan skrive under på at det er ubehagelig!!
Wannabemamma - gravid:) Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Hei, jobber på hjerteavdeling. Ville bare si at blodtrykket ikke er utrooolig lavt. Kan enda ikke så mye om graviditeten, men vet jo at BT synker noe hos oss. Hvis du f.eks har 110/70 til vanlig, som er helt greit, er det sikkert ikke krise at du har det du har nå. Men siden du har plager av det, ville jeg gått til legen.
Mammasnartigjen Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2008 takk for svar... sikkert vanlig som dere sier. Godt å vite at det ikke er stor grunn til å farte av gårde til legekontoret.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har 115/60 og det var visst helt normalt, men jeg aner ikke om forskjellen på trykkene våre er stor eller liten ;-) Er du plaget bør du ringe legen.
-Petrine- Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har 90/55 til vanlig og klarer meg helt fint. Litt svimmel om jeg reiser meg fort, men ellers ingen plager :-) Pass bare på å drikk godt, da går det nok helt fint :-)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 jeg har 91/50 og er litt svimmel innimellom. men er ikke noe unormalt. jordmora mi har hatt folk med enda lavere trykk! så bare slapp av jeg er forresten 7 uker idag
Elin snart mamma til 3 Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 jeg tok en tur til legen siden jeg har vært svimmel og rar å fant ut at jeg hadde 90/60 så hun sykemeldte meg tvert i 3 uker å ba meg om å ta det helt med ro, men betrygget at det er helt normalt siden man har en liten tass i magen som driver å flytter inn
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Jeg var på første kontroll for en uke siden, var da 8+5 og hadde 95/60... sa ingenting om det legen, og jeg fungerer som normalt :-)
prins06+2til Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Var hos legen i dag fordi jeg bare plutselig besvimte. klarte å gjøre det 2 ganger før jeg tok hintet. er jo hjemme med sønnen min på litt over 1 år så syntes det var litt ekkelt. Hadde da trykk på 80/55 fikk bare beskje om å ta det litt med ro og gjerne begynne med støtte strømper. Det værste som kan skje er at du besvimer, men det er jo ikke farlig, er jo bare kroppen som ordner opp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå