Gå til innhold

Permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet vårt blir født er det jeg (moren) som kommer til å vær hjemme med barnet i permisjonstiden...

Far vil å skal også være hjemme første månden.

Går hans en måndes permisjon utover min, at jeg får en månde mindre, eller hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har krav på 6 ukers permisjon. Om han ikke tar dem ut, mister dere de 6 ukene, de kan ikke overføres til deg. I tillegg får han 2 ukers velferdspermisjon etter fødselen. Noen arbeidsplasser gir betalt perm disse ukene, noen gir ikke, så det må han finne ut av på jobben. Da er det selvfølgelig samtidig med deg, og går ikke ut over din permisjon.

Så hvis dere skal ha 54 ukers perm, får han seks av dem, og du resten.

Skrevet

men hvis du tar ferie(ulønnet) mens han har sin perm, blir din forlenget med de antall ferie ukene du tar...

Skrevet

Faren har krav på to ukers velferdspermisjon i forbindelse med fødsel. I tillegg til dette har han 6 uker av permisjonen. Men faren har ikke lov til å ta ut de seks ukene før det har gått tre måneder. De tre første månedene av permisjonen etter at barnet er født er forbeholdt moren.

Dere har ikke lov til å ha permisjon samtidig. Skal dere være hjemme samtidig må den ene ha ferie og den andre permisjon.

Skrevet

Far har 6 uker som ikke kan overføres til deg, i tilleg har han rett på fri i to uker i forbindelse med fødselen. Om det er med eller uten lønn kommer ann på hvor han jobber.

De 6 uken pappaperm kan han ta når som helst i permisjonstiden utenom de ukene som er forbeholdt deg i starten av permisjonen. Dere kan ikke ha permisjon samtidig. Det vil si at om han mottar foreldrepenger for en periode kan ikke du samtidig motta foreldrepenger for samme periode, men du kan være hjemme uten lønn eller ta ferie med feriepenger om deter et alternativ.

Skrevet

Det er bare 6 uker etter fødselen som er forbeholdt mor, ikke 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...