togutter-08og10 Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Vi skal flytte neste uke og den siste tiden har jeg "glemt" babyen litt og løpt fra interiørbutikk til møbelbutikk, til malebutikk... Det er jo så morsomt.. Tanker og planlegger hvilke farger jeg skal ha på badet, kjøkkenet etc. Søker på nettsidene til alle møbelkjedene og ser hva de har etc. En positiv ting med det er jo at ventetiden blir litt kortere da. På kveldene prøver jeg å pakke ned litt i esker. snart i mål nå. Gleder meg sånn til å komme i nytt hus neste uke. Flere som har andre store prosjekter før babyen kommer?
LilleMagen Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jada slik var det her også... =) Og det fortsatte etter babyen var født også, fordi babyen vår sov hele tiden ;-p
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Hei! I løpet av graviditeten har jeg pusset opp både kjøkken og stue, og malt huset, og nå holder jeg på med badet. Innimellom dette planlegger jeg bryllup og hvordan det nye livet med baby i huset skal bli. Så ja, jeg har brukt google flittig siden i høst! Synes det er utrolig gøy å sitte sånn og dagdrømme og planlegge ville ideer som det sannsynligvis aldri blir noe av, men litt realisering blir det jo av det! Håper bare vi blir ferdige med badet før babyen kommer!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 ikke for å drepe gleden deres over å pusse opp for jeg skjønner jo at det er veldig gøy og jeg elsker hus og interiør selv... men tør dere å pusser opp g male med baby i magen eller en liten i huset? har skjønt det slik at man bør holde seg unna maling i denne tida? vi skal ta over huset på gården til våren og har kjempelyst til å begynne å rive ut og pusse opp med engang... men venter til sommeren for da kan barna heller sove hos besteforeldrene i nabohuset mens vårt er fullt av maling.... er jeg helt hysterisk eller?
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Lykkeliten: Den risikoen tror jeg hver enkelt bare må vurdere selv, for det er nemlig ingen som blir enige om hvor skadelig maling er for fosteret. For oss er det ikke gjennomførbart at sambo skal male alene og jeg bo et annet sted, og jeg er ganske sikker på at det er sunnere for barnet å bli "passivt" utsatt for maling når h*n ligger i magen, enn at h*n skal puste inn maling direkte etter at h*n er født. Det skal også sies at jeg passer på å lufte godt, og bruker hansker og maske hvis jeg må male med oljemaling. Men stort sett holder jeg meg til den nye vannbaserte oljemalinga fra Lady, samt vanlig vannmaling. Da tror jeg det skal gå helt fint!
Nå kommer nr. tre Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Ja, her hiver jeg meg på. Kjøpte hus for 5 år siden, men er jo IKKE ferdig. Nå har vi endelig fått gjort den del i kjelleren og jeg er veldig glad for det. Jeg har også en del prosjekter gående nå, og etterhvert kommer de ut på: http://niccoshus.blogspot.com/ Det er veldig gøy med blogging. Høres veldig kjekt ut med nytt hus, lykke til ! Er egentlig utdannet interiørarkitekt, men jobber ikke med det til dadglig, så jeg må holde på privat !
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 hehe.jaa..vi holder på å bygge hus.. blir ferdig litt for jul håper vi.. 3-4 mnd før termin som er på slutten av feb -09.. (gjør alt innvendig selv fra grunnen av..han er tømmrer) har sett på tapet,maling,fliser og møbler i over 1 år snart.. ;P og kjøkkenet er allerede på plass..(ikke montert da,men står lagra nedi kjelleren.. )
husmus &2 Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Her er besettelsen for interiør alltid til stede! Når en drar på Ikea for moro skyld så er det kanskje godt nok bevis. Vi har så mye vi trenger å gjøre i denne leiligheten, men jeg og mannen min er jammen ikke enig i hva slags stil vi skal ha, og inntil vi blir enige er alt på hold. Utrolig irriterende. Jeg vil ha shabby stil mens han er mer rustique, men på den mørke siden. Alt skal være mørkt tre. Sukk.... Hadde vi hatt et helt hus å innrede hadde vi aldri blitt ferdige!
togutter-08og10 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2008 Siden alt er splitter nytt så er det ingenting vi trenger å gjøre, MEN... Vi skal ha en fond vegg i stua med tapet og en på soverommet. Var og bestilte tapet i stad, og kjøpte teppe i går. Følte meg ganske dum der jeg kom drassende med en tapetbok for å se om fargen matchet med teppe høygravid som jeg er.. Så nå er det ut å se på fliser til å ha over kjøkkenbenken, har lyst på glassfliser i mosaikk. Det er så fint.. Kjempe gøy å bruke ventetiden til å se på interiør... (ikke fullt så moro å pakke alt ned i esker som jeg driver med nå... enda sola skinner)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå