Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler samboeren min ikke helt aksepterer det med at jeg ikke skal amme på dag tid, han mener at gutten vår går glipp av antistoffer osv !

jeg ammer ikke på dagtid pga gutten vår er svært ufornøyd ved puppen, og jeg trivest ikke med amminga i det hele tatt. Men ammer på kvelden/natta.

Hva/hvordan kan jeg får han til å akseptere/forstå mitt valg, det har faktisk ikke noe med han å gjøre. det har jo mye med mitt og gutten våres velvære og trivsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan barnet ditt får i seg melk er helt opp til deg og hva du/babyen trives med. Så lenge babyen har det bra og dere koser dere så er det vel ikke noe problem. Selvfølgelig her mormelken det beste barnet kan få, men går det ikke så går det ikke. Vet av flere som har hadd flaskebarn fra start av pga forskjellige grunner og det ble da folk ut av de ungene også:) Men mulig du kan miste melka hvis du ikke stimulerer brystene ofte. Kanskje prøv å pumpe deg iløpet av dagen så du holder melkeproduksjonen oppe. Eller så kan du jo pumpe deg og gi mm på flaske i stedet? Det går også ann hvis du ønsker det..

Skrevet

jeg måtte slutte å amme når sønnen min var 3 mnd fordi jeg mistet melken pga stress. han ble etterhvert ikke formøyd med puppen og måtte derfor bruke mer og mer flaske. han har har da greid seg helt fint med mme.

synes du skal si til han at det er mange barn som ikke blir ammet i det hele tatt. mme er selfølgelig ikke det sammen som mm, men det er jaggu ikke langt unna!

Skrevet

Når du ammer sjelden blir antistoffene mer konsentrert i melka mener jeg å ha hørt. Så han får i seg det han trenger gjennom den morsmelken han får.

Du kan lese mer på www.ammehjelpen.no, jeg tror det var der jeg så noe om det.

Skrevet

Be han drite og dra.

Den gang han føder og skal amme så kan han utale seg!!!han har5 ingen verdesn ting han skulle sagt i din situvasjon.

Jeg ammer ikke og har fått som øra har flagra fra allr hold(ikke av samboer)

Leger,hs,svigers osv...!!

De trøkka meg så i saula at jeg måtte be de holde seg J.... langt vekk fra meg en periode eller så kom de til og få høre det så de aldri ville pratet med meg igjen!!

(dette var i den værste babyblusen)

Nå 4 mnd etterpå gir jeg blanke i hva alle andre mener.

Spørr de så sier jeg NEI(ferdig med det)

Prøver og noen og snakke nedlatende til meg ber jeg de holde kjeft,for dette har ingen andre noe med enn meg selv!

Skrevet

Stemmer det med at antistoffene blir mer konsentrert når du ammer sjeldnere ja;-)uansett så er dette ditt valg,lykke til og stå på krava;-)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger...hjelper på å høre andres meninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...