Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Om dere hadde noen venner, en bror, søster eller andre om dere kjenner. Disse har 4 barn og litt over gjennomsnittelig god økonomi. En dag bestemmer de seg for å bygge hus og huset er ikke akkurat lite, men ca 450-500 kvadrat hvorav ca 80-100 kvadrat er til en utleieleilighet. De gir hver barn store barnerom, og legger inn bibliotek, kinorom, både loftstue og kjellerstue osv. Ville dere synes dette var overflott og ristet på hode av dem? Eller ville dere unnet dem det og forstått dem?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Reagere på det? Jeg ville reagert dersom de mishandla barna sine eller hverandre, kan ikke helt skjønne at det du skriver om her er noe å reagere på. Syns det høres godt ut å ha så god råd, og skjønner godt at en familie på seks gjerne vil ha litt god plass når man har råd til det. Er vel ikke vår sak det?
*Andreapus* Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Hmmmm.. Hadde sett på det som koslig for dem. Oppussing er gøy.. hadde ikke brydd meg spes. Vi har selv loftstue, hvert soverom til barna. ganske store igrunn. De fleste hus har jo mange rom som blir brukt til kontor, tvstuer,trimrom. er ikke så unormalt det lengre.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Fikk bare en veldig sur kommentar fra en i nær familie da vi nevnte planene våres om at det var nå veldig unødvendig å skulle ha så stor plass og at det var teit med eget bibliotekrom (vi elsker bøker begge to og har tonnevis av dem, har jo ikke plass til alle her vi bor nå), kinorom, trimrom og både loftstue og kjellerstue. En annen venninne lurte på om vi hadde vunnet i lott og hva som var poenget og mente barna våres kom til å bli noen bortskjemte drittsekker. Derfor spør jeg om dere hadde reagert.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 hadde vært glad på deres vegne jeg da! flott at de får til det de ønsker seg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Jeg synes det hadde vært direkte ufint å legge seg opp i noe sånt. Jeg hadde reagert hvis de hadde vært slemme mot hverandre eller andre på noen måte. Hadde noen nære bekjente av meg bygget noe sånt, hadde jeg kanskje tenkt inni meg, at ja, ja,, vi er vel i litt forskjellige livssituasjoner her.....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Det er bare litt jantelovrester antagelig... Bygg deres drømmehus og glem missunnelige kommentarer!
Duracella Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Ja enig. Det virker så smålig å skulle ha noen meninger om andres pengebruk.
*Andreapus* Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Barnra blir ikke bortskjemte av den grunn. Er ganske mange som har det slik. Svigers har trimrom i kjelleren, og loftstue og kjellerstue. Vedlig praktisk når de hadde 2tenåringer og vi på besøk. plass til venner på besøk og at man kan ha litt priv liv. og de er en helt gjennomsnittsfamilie. Lykke til med byggingen, og dritt i sjalue kommentarer
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 DRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT I HVA FOLK SIER! Jeg for min del er helt og holdent med på et bibliotek -mannen min irriterer seg grønn over alle bøkene jeg har rundt omkring ;-) Har dere lyst, har dere faktisk lov -og det er ikke annet enn sjalusi og bitterhet som gjør at folk reagerer på noe sånt! Ærlig talt! Så lenge dere ikke kaster dere og barna ut i noen form for økonomisk uføre, så kjør på, sier jeg. Kunne ønske det var meg :-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Hadde du vært min bror eller søster eller en god venn av meg og bygget et slik hus så hadde jeg bare forberedt deg på å få mye besøk og mast på at dere skulle bygget svømmebasseng i hagen i tillegg:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Hehe... Vil gjerne ha masse besøk vi, litt av derfor vi vil ha et stort hus når vi likevel har råd til det. Vil at vennene til barna skal få komme og gå, ha plass til en ekstra gjest eller 5 rundt bordet osv. Men svømmebasseng tror jeg at jeg motstår ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Nei, nei, nei! Det hadde jo vært så kult! Et svømmebasseng, med "motstrøm"!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Hsse du vært familie eller venn av meg hadde jeg blitt kjempe glad og misunnelig(på en god måte!!) på deg/dere,, Bygg drømmehuset, og kos dere:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå