Gå til innhold

Pampers eller Libero til nyfødte? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i butikken og handlet og så tenkte jeg at jeg skulle handle bleier. Er akkurat 35+0 i dag, og ble selv født på denne tiden så det er lurt å være forberedt;o. Hehe. Det har helt sikkert vært andre diskusjoner rundt dette, men det har ikke jeg fått med meg:p

SÅ: Pampers eller Libero? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte begge deler når sønnen vår var nyfødt. Hadde fått en del gratis i forkant av fødselen. Men når vi begynte å kjøpe selv, kjøpte vi pampers og det bruker vi på han enda. Har prøvd libero 1 gang i mellomtiden og da fikk han masse utslett. Dessuten er pampers mye tynnere, så jeg synes de er bedre. Libero blir så klumpete, synes jeg.

Men uansett, det er jo smak og behag. Noen barn tisser fort igjennom libero og ikke pampers, og omvendt. Så man må bare prøve seg frem : )

Skrevet

Kommer forresten til å kjøpe pampers til jenta i magen : )

Skrevet

Jeg liker best libero,prøvde ut begge merkene på gullgutten,men synes pampers er hard og uformelige på dem,synes ikke de virket behagelige. Var hos en venninne og prøvde pamper hos henne igjen,når han var rundt 8 mnd,men følte akkurat det samme da også,så jenta i magen min skal få libero bleier.

Desuten leste jeg også at hvis du kjøper libero bleier på KIWI kommer du best ut av det økonomisk.

Skrevet

Synes ikke pampers virker behagelige?? Tuller du? Hvordan går det an å vite om en nyfødt baby syns bleia er behagelig? Barnet ligger jo bare der, mener jeg. Jeg aner ikke hvilken bleie vi skal velge, men har ikke tenkt å legge følelser inn i valget - det får bli praktisk bruk og økonomi som bestemmer det.

Eller?

Skrevet

Brukte begge i bynnelsen men ende væll opp med libero:)

Når vi bynte å bruke up &go hadde vi litt problem med at vi stakk fingern i gjennom pampers bleiene på siden men ellers hadde vi ingen problem med noen:)

Skrevet

Vi brukte Pampers hele tiden på jenta vår sist. Det var disse de brukte på sykehuset, og vi synes de virket myke og mindre klumpete. Har prøvd Libero senere i Up&Go, men jeg synes de er harde og hun får strikkmerker av de som noen ganger gir utslett. Så vi kommer til å gå for Pampers denne gangen også.

Skrevet

Jeg tror du må prøve deg fram. Jeg har brukt begge deler på mi jente.

For ettersom hun har vokst har ikke den bleien jeg brukte passa best, så da har jeg brukt en annen.

Prøv deg fram du :)

Skrevet

Takk for svar dere:-) De er vell helt sikkert greie begge to, hehe. Prisen er jo ca lik også, så det er vanskelig! Mulig det blir libero?;D Anyway; Thanks!! Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Erfaringen fra 2006 var at liberobleien for nyfødt er minst og siden gutten min var liten så brukte vi de. så gikk vi over til de minste pampers og så tilbake til lebero.

Pampers gikk to ganger rundt ham da vi prøvde de på riksen:)

Skrevet

Til alle babyene mine har jeg brukt Libero, men gått over til pampers active fit når de er blitt litt større..

Liker ikke de pampersbleiene til babyer, da overflaten på bleien er som ett "nett", og dette setter seg fast i huden, og det kjennes så ekkelt ut synes jeg... Spesielt ille hvis bebien har bæsja, og om han er sår i stompen..

Skrevet

Vi har kjøpt inn Libero til hun i magen fordi de kan man få uten tilsatt lotion i (har ikke sett pampers uten, men det kan hende finnes det også). Jeg hadde masse bleiutslett og alt mulig som liten og det er en del allergi i familien, så det er greit å holde det så nøytralt som mulig enn så lenge. Men vi har jo også pampers fra litt ulike gratispakker, så ser vi etter hvert hva som funker best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...