CaMaChMa Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har vært bortreist i helgen som var. Fikk vite det var en del flått der. Relativt godt vær hadde vi, så lillemor på 14 mnd fikk gå tidvis uten lue. De tre eldsteble gnidd inn i middel mot mygg o.l. Lillemor ble ikke smurt, da det ikke skulle brukes til barn under 3 år. I går skulle bestemor kose litt med lillemor, og satt å strøk henne over håret.Plutselig kjente hun en ertestor klump i håret bak øret til lillemor, og joda.................EN FLÅTT!!!!!!!! Får frysninger bare på tanken:( Fikk fjernet hele flåtten, mens jenta skrek og hadde vondt. Den satt skikkelig. Ringte til fastlegen med det samme jeg hadde tatt flåtten, og vi skal dit i dag. Mulig lillemor vil få en forebyggende antibiotikakur, sa de. Jeg haaaaaaaaaaaaater flått!!!!!!!!!!! Synes det er ille å fjerne de fra hunden, for jeg synes så synd på den...............men ble direkte kvalm når jeg skulle ta den bort fra stakkars lillepia mi. Dette gjør vondt i et mamma-hjerte:(:(
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Her har ungene flått anna hver dag når været er fint og de går ute uten regnklær ...jeg har en grundig sjekk hver kveld på dem etter bading. Stort sett er de så små som 1-2 mm....de små sitter ikke like hardt som stre, men er like farlige i forhld til smitte desverre. Her gir det ikke kurer for å forebygge siden de da hadde vært på kur konstant med den fare det medfører. De er skikkelig ekle....men utrolig nok så venner man seg til sånt også...had flått 4 gang selv i vår/sommer...
CaMaChMa Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2008 Ugl@.... Er det noen av barna dine som gått flere dager med flått, før du fikk fjernet de?? Hva gjorde dere da i etterkant?? Jeg har aldri hatt flått.....kjenner du at de setter seg fast på kroppen?? Gikk du lenge med dine før du oppdaget de?? Dette er det værste med vår/sommer/høst:(
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Oppdaga det kjapt siden jeg vet godt av faren for flått her ( vi har hjort og rådyr daglig i hagen her). Så de har vel max sittet på i kansje 12 timer..jeg har vrengt av alle kær og kasta dem i vask og sjekke ungene i hodet og ræva for å si det sånn....flåtten kan sette seg fast over alt...kjennes ikke, det er det ekle. Hvis den har sittet ei stund så er det kansje lurt å ta en kur ja....spesiellt hvis det er påvist smitte i området. Ja, krypa er det kjipe på denne tida....er det ikke det ene så er det det andre....sa jeg at jeg har klegg og andre fæle krek her også på toppen??? ugh....
*gruffalo* Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 ungene mine har hatt flått en del ganger. En gang hadde den nok sittet ei stund og... Men vi har bare fått beskjed om å se det an, om det blir et rødt områder rundt. Vi skulle ta kontakt hvis det ble like stort som en 5-kroning... Så må du følge med i 2-3 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå