CaMaChMa Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har vært bortreist i helgen som var. Fikk vite det var en del flott der. Relativt godt vær hadde vi, så lillemor på 14 mnd fikk gå tidvis uten lue. De tre eldsteble gnidd inn i middel mot mygg o.l. Lillemor ble ikke smurt, da det ikke skulle brukes til barn under 3 år. I går skulle bestemor kose litt med lillemor, og satt å strøk henne over håret.Plutselig kjente hun en ertestor klump i håret bak øret til lillemor, og joda.................EN FLÅTT!!!!!!!! Får frysninger bare på tanken:( Fikk fjernet hele flåtten, mens jenta skrek og hadde vondt. Den satt skikkelig. Ringte til fastlegen med det samme jeg hadde tatt flåtten, og vi skal dit i dag. Mulig lillemor vil få en forebyggende antibiotikakur, sa de. Jeg haaaaaaaaaaaaater flått!!!!!!!!!!! Synes det er ille å fjerne de fra hunden, for jeg synes så synd på den...............men ble direkte kvalm når jeg skulle ta den bort fra stakkars lillepia mi. Dette gjør vondt i et mamma-hjerte:(:(
dama Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 vi ferier ofte på et sted der det er mye flått, ser over ungene hver kveld og her for et år siden sluttet jeg å telle flått da jeg haddde plukket minst 8 stk pr unge... ikke farlig dersom man sjekker unga godt hver kveld
Stjerne37 Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Eneste jeg hat angst mot er flått,hadde jeg fått det så hadde jeg havnet på psykiatrisk avd.Hadde ungen min fått det hadde jeg flydd motsatt vei av ungen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå