Gå til innhold

Hvordan starter vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior har i et par dager klaget over vond mage og at han er sliten, igår kveld kom feberen og idag stod han opp med utslett over hele kroppen.

Utslettet ser ikke ut som vannkopper, men jeg har hørt at det kan ta inntil et døgn før man ser tydelig at det er det det er ? Nå er de som rød prikker, små forhøyninger i huden. De dekker hele ansiktet hans, overkroppen og lårene.

Jeg har pratet med legen, og vi skal dit imorgen, så jeg forventer ikke legesvar her :) Bare gidder ikke bry legen med dette, men er nysgjerrig og lurte på om noen her har erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vannkopper da jeg gikk i 6. klasse (utarter seg kanskje annerledes når man er eldre?) og jeg hadde ikke noen form for ubehag på forhånd. Første koppen kom ved navlen og jeg trodde det var et myggstikk. Men etterhvert kom flere, og feber!

Skrevet

Når mine har hatt det så har det begynt med små røde prikker, ikke så mange, men de har utviklet seg kjapt til å bli blemmer med væske inni. Tok bare en times tid før yngste hadde fått en stor blemme på det jeg hadde trodd var et mygstikk i panna...

Mine fikk feber etter 1 døgn, og eldste hadde høy feber i 3 dager, mens yngste hadde feber kun en kveld/natt.

Et godt tips hvis det viser seg å være vannkopper; kjøp a derma sin hvitvask, den er mye bedre enn den vanlig hvitvasken!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...