Gå til innhold

Dere som har barn fra før

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skal dere gjøre det i forhold til barnevakt når fødselen er i gang på ordentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling enda. Vet ikke om det blir ks før om 1 uke, og da regner jeg med at svigers eller foreldra mine stiller opp.

Hvis det blir vanlig fødsel så kommer det litt an på når ting skjer. Foreldra mine bor 40 min unna med bil, mens svigers bor 4 min med bil. Kommer an på om når de er på ferie og når fødselen starter osv.

Skrevet

Jeg har heldigvis svigerforeldre som nesten-naboer, så de kan nok ta ungene. I verste fall må vi ta dem med oss og få noen til å hente dem på fødeavdelingen. Føder på ABC, og der er det "barnevennlig", så jordmora sa at det ikke er noe problem om vi blir nødt til å ta dem med oss hvis vi ikke får barnevakt med en gang.

Skrevet

Mine foreldre bor og i nærheten så hvis det skjer på natten har jeg tenkt å spørre om de heller ikke kan komme ned hit så slipper jeg å vekke prinsessen min :)

Skrevet

Vi har avtalt med naboen om at en av de skal komme over hvis det starter på natta. Syns det er greit at junior slipper å stå opp midt i natta og se at mamma har vondt. Naboen kjører junior i barnehagen der besteforeldre evt tante henter og tar over fram til vi er hjemme. Ellers har vi lagd en liste over hvem vi kontakter hvis vi trenger hjelp til pass av junior eller kjøre meg til føden. Føler vi har grei kontroll.

Skrevet

Her skal enten niesen min ha gullgutten hos seg,kommer hit og henter ham,er ikke hun hjemme,så kjører vi ham til søskenbarnet av min kjære og lar ham være der. De bor bare 15 min fra oss,så det går greit. Så skal han enten være der hele tiden,eller de treffer min niese og overleverer ham til henne. Det må vi nesten se ann. Er hun på ferie,så må han jo bli der hele tiden,hvis ikke ser vi hva de føler er best.

Skrevet

Han skal nok være hos mamma og pappa. Har planlagt ks 11 daga før å håpe ingenting skjer før da:)

Skrevet

Snuppa skal til foreldrene mine, uansett når på døgnet. Mamma er bedriftsleder og kan overta uansett om hun er på jobb. Pappa er mye hjemme, så en av de er stort sett tilgjengelig hele tiden. Ellers så har jeg både brødre, tante og gode venninner rett i nærheten. Så jeg bruker det som skulle passe best akkurat der og da.

Skrevet

Har fått ei vennine til og ha henne hjemme hos seg når ting skjer..

Eller om ting skjer mens svigermor er på besøk så blir det en selvfølge at hun tar henne..

Skrevet

jeg blir alene med mine. så jeg har tenkt til å bo hos mora mi den siste tiden før termin, slik at hun kan bli med på fødselen og stefaren min kan passe datteren min når jeg føder. Håper ikke fødselen starter før rundt termin siden jeg bor to timer unna henne. Men hvis det gjør det har jeg snakket med venner og slekt rundt her jeg bor om de kan hjelpe.

Skrevet

Vi setter ham av hos svigers. De bor 5 min fra sjykehuset... Så vi er heldige.

Skrevet

Ingen av oss har foreldre i nærheten, men min mor har satt av sine fire uker med ferie til å være hos oss. Hun kommer en uke før termin.

Så da har vi henne her...med mindre jeg går mye over tiden. Hun var her da vi fikk snuppa for 2,5 år siden. Da feiret hun julen med oss, og skulle være hos oss den første uken av januar. Og på nyttårsaften da hun stekte kalkun til oss måtte vi plutselig på sykehuset. Og så kom snuppa! Var veldig deilig å ha mamma her! Men vi har et veldig nært forhold, og det er ikke noe pes å ha henne på besøk over lang tid! ;-)

Før vi avtalte at mamma skal være her denne gangen også, har flere av vennene våre tilbudt seg å ta datteren vår, uannsett når på døgnet det skulle skje, og uannsett om vi må levere henne eller de må hente henne i bhg. Så veldig heldig med vennene våre!!

Skrevet

Hei mormor er klar til å stille opp.Bare venter på klar singnal...

Skrevet

Jeg har ei søster med familie som bor et kvarters kjøretur unna, så har avtalt med de at det passer gutten vår når det kommer ordentlig i gang:)

Skrevet

Min mamma bruker å komme ned hit...hun bor bare ca.100 m unna oss.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...