Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 I mars er min datter 3 år og 2 mnd. Da flytter vi ett lite stykke bort. Slik at det ikke lenger er gangavstand til bhg. Vi har en "hovedbil" som er temmelig ny, og jenta sitter bakovervent i mitten bak i ett acta graco sete. Saken er at det er temelig komplisert å feste det her AG setet, det må strammes, og styres med, og jeg får det ikke til. Jo sikkert dersom jeg sliter litt, men det blir for mye styr å skulle gjøre dette ofte. Så siden vi flytter er jeg er avhengig av bil til all henting og bringing i barnehagen. Vi er egentlgi avhengig av bilsete i begge bilene. Og siden den andre bilen vår er en gammel wolksvagen transporter, varebil, altså med kun førersete og ett passasjersete, så må min datter sitte forrovervent , i den bilen, side om side med pappa` n..... Ja vi må jo kjøpe ett sete til da, men huff, det føles såååå uforsvarlig å ha henne så høyt oppe og "nærme" frontruta......... Men det ER ikke det? Eller......... Det er ikke en bil hun blir fraktet mye i, stort sett bare på bygdeveien til og evt fra bhg. Bør vi kun bruke den nye bilen med bakovervent sete, uansett når hun skal forflyttes, eller er det ok å ha 3 åringen oppi transporteren så lenge hun sitter godt sikret i eb bilstol....om enn den da må bli forrovervent.......
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Hvorfor kan hun ikke sitte bakovervendt i varebilen da??
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Vi har gjort det på denne måten bestandig, eller siden han begynte i barnehage 1 år gammel (han er nå 3). Er bare en liten strekning på 2 km, er jo sikkert med vanlig sete også. eller hadde de ikke solgt det. men vet at bakovervendt helt klart er det tryggeste fram til 4 år, men de færreste sitter slik etter 2 år, (i følge TT).
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Det er jo fortsatt noen gale foreldre som ikke sikrer barna i det hele tatt. For ikke å snakke om de som bare har magebelte, eller de som sitter foran på pute (med airbag). Ikke bekymr deg, de fleste gjør som deg i bil nr 2..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Det er ikke alle varebiler som er godkjent eller har mulighet til dette!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Tror ikke det går an å ha henne bakovervent i varebilen, føler hun blir sittendet med bakhodet oppi frontruta. Husk hun er en lang unge, og når dette er tilfelle så er hun jo enda lenger. Men hva slags bilsete annbefales det for forover sitting i en slik varebil?????????????????? hun er ca 13 kg nå. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå