Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 jenta mi på 2 har mest sannsynlig brennkopper.. er det farlig om jeg får dette?
babysjuk82 Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Tror ikke det er farlig. Et tips er og ha plaster over sårene,mindre sjangs for smitte, vask hender ofte. Jeg slapp heldivis unda når pia mi hadde d. Men tror ikke d er farlig altså:-)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2008 litt vanskelig med plaster rundt munnen?
LilleBjella Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Jeg får det hver gang jeg begynner å bli syk, har også hatt utbrudd mens jeg har vært gravid, og nei det er ikke farlig. Hvis du går til legen, kan du få en tube med krem med antibiotika. Heter fucidin. Bruker jeg den kremen er sårene over på et par dager, og slipper to uker med tortur-kløe og svie. Anbefales. Noen leger tror jeg er restriktive med å skrive ut, fordi de er redde for at bakteriene skal bli resistente. Men er verdt å prøve.
LilleBjella Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 ps. jeg har aldri smittet noen:) Ikke engang mannen min.
lykkeligmspire Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 brennkopper rundt munnen? hva med herpessår?
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 er ikke herpessår.. er rundt på kinna og haka det har gått brennkopper i barnehagen..
lykketreff:-) Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Brennkopper er hudinfeksjon med enten streptokokker eller staphylokokker. Infeksjonen er ufarlig, men veldig plagsom og veldig smittsom. Behandling av brennkopper er som følger: Vask med klorhexidin + smør med Brulidine sårsalve + dekk blemmene til med kompresser/plaster. Det siste er veldig viktig da blemmene sprer seg etter kontakt med frisk hud (kontaktsmitte). Behandlingen gjentas daglig. Barnet må ikke bade i badekar så lenge det har brennkopper, dusj er greit. Er vanskelig tilgjengelige hudområder angrepet (øyenkrok, munnvik, nedentil), kan det bli nødvendig å behandle med antibiotika (salve eller tabletter/mikstur). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå