Gå til innhold

Kvalmen kommer sigende tilbake???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sykt kvalm de frem til hvertfall uke 14, kastet ikke opp mer enn 3-4 ganger, var bare ekstremt kvalm da spesielt av varm mat gratinert med ost...(lasagne, pizza..) Etter kvalmen gradvis forsvant har jeg vært helt fresh hele 2 trimester=D men nå de siste dagene har kvalmen så smått begynt å komme tilbake ? hva er d for no tull da? jeg trodde kanskje d bare var no jeg hadde spist her om dagen men nå ser jeg jo at d ikke er d, for dette gir seg ikke... er d normalt at kvalmen kommer tilbake i siste dl av sv.skapet? eller kanskje d er en influensa på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg va veldig kvalm de 4 første mnd,så stoppet det noen uker, trudde også eg va kvitt det! men nå så blir eg veldig lett kvalm igjen;( er i uke 26. det er ikke sånn at eg våkner kvalm, sånn så de 4 første mnd, men hvis eg stresser blir eg kvalm med ein gang!! noen ganger så klare eg ikke ta ut av oppvaksemaskin eller støvsuge, blir for mye, og må spy:(

Skrevet

hm... Rare kjedelige greier!

i 1 tri så våknet jeg sjeldent kvalm..kvalmen kom heller sigende utover kvelden, og helst etter at jeg hadde spist varm mat/middag.

Nå våkner jeg kvalm( og med en heeelsikkens hodepine idag morges..) og kjennes ut som jeg er i bakrus... har ikke lyst på noenting, og blir uggen av alt..men idag har jeg ikke kastet opp, bare brekt meg!

jeg håper fan meg ikke at eg skal være kvalm frem til termin nå..=/ d blir jo hvertfall kjedelig! nå som jeg virkelig koste meg med graviditeten....=/

Skrevet

mange blir dårlige i 3 trimester, jeg fikk valmen tilbake i 3 trimester forrigegang, men har sluppet billig unna kvalmen denne gangen, så håper på å slippe mot slutten også.

Det å bli dårlig av smeltet ost er noe jeg kjenner meg igjen i iallefall.

Skrevet

heia babygullz....:)

du har rett der, kvalmen kommer tilbake hos mange fra uke 28 og oppover så du var tidlig ute... det er babyen som klemmer på alt og hormonene som gjør sist innspurt...bare vent dette gir seg vanligvis etter noen dager og uker...jeg er der selv igjen jeg også...endelig fikk jeg noen rolige bare halvkvalme uker og plutselig for en uke siden fikk jeg 3 trimester kvalmen uff og uff...

ps...svigers kom her idag så har ikke fått vært inne her før nå...

Skrevet

der har eg vore heldige då trur eg har ikje vore dårlige i d heila tatt å nå e eg i uke 19+4 å er forsatt ikje dårlige, så eg e gla får d da

Skrevet

Heisann =)

Ja eg huske etter at du va dårlige, men trodde at du hadde vært d konstant stakkar:p

Men d var "godt" å høre at d var vanlig da..jeg var nemlig redd for at d kunne være pga fisk jeg hadde spist som var fra Gandsfjorden her om dagen...

Jeg er litt bedre i dag da...men i går og forrigår var d helt grusomt.. kjentes ud som jeg hadde vært på DEN hardfylla! vondt i hodet, dehydrert, dritkvalm og mørbanka:p

har fått en svær knute i den høyre ryggstrekkeren, rett der som midjen er( eller, der som midjen VAR, heter d vel nå=p) og d er så irriterendes! uansett hvordan jeg sitter eller står, så skaper den seg bare... får ikke ordentlig til å sove i god stilling...bare klaging på meg nå...ekke vandt til vondter i hytt og pine vett...men egentlig må jeg si jeg har d ganske godt=D jeg stortrives meg den gode kulemagen min:=D og hvilket HERLIG vær vi har her nå Lailaelin!!! tilogmed vinden er varm!

later meg på terassen hos mamma på Håbafjell nå...mens hu fyller opp d store bassenget=) i går var vi på Vigdelstranden...trenger ikke dra på noen ferie i sommer jeg=) har d jo knall her:DD

Skrevet

det kan ikke være varmen da??? selv har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt - men når det ble så varmt sliter jeg med kvalme - og må holde meg innendørs eller i skyggen.

Skrevet

d er neppe varmen... var ikke særlig varmt første dagen jeg var kvalm ser u... men jeg føler meg bedre idag da:) og i dag er d kjeeeeeempevarmt og deilig=D

Skrevet

Ja jeg har hatt det hele tiden i varierende styrke, først mildt så sterkere og sterkere for så å bli mildt igjen...og for en uke siden bom!!! sterkt igjen.... har vært hos kiropraktoren idag og hadde maaaasse masse låsninger i nakken..aldri hatt det i slik sterk grad tidligere, har også hatt vondt i hodet denne uken, men det var visst låsningene, tyngdepunktet i ryggen er jo på vei til å forflyttes sterkt så da går det utover nye virvler visst.

Etter en stor kvalmekule idag, så fant jeg ut når jeg var på det kvalmeste at jeg har ikke lyst å være gravid lenger, men er over det nå...he he..lovte samboeren min idag at nå er det slutt på barn, etter denne bebisen, er hulen lukket og låst for nye huleboere for alltid...:)

Går greit å være gravid, men magen er begynt å komme seriøst i veien, klarer ikke like mye med hun lille nå som tidligere...

Blir ikke noen flere strandturer på meg fra nå av, skulle være med på Bråstein idag men varmen slo meg helt ut gitt...har gått så bra til nå, men idag ble jeg bare sykt kvalm....det som er positivt med det varme været er at vi slipper å pakke oss inn i så mye klær og vi slipper sokker.... det er jo bare ekkelt for tiden...graver seg inn i leggene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...