Gå til innhold

Kan BF som har samværsrett bare ta med seg barnet til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke han skal gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han pass til ungen? Han kan ikke bare skaffe det selv, og har han ikke foreldreansvar, så kan han ikke skaffe pass i det hele tatt, faktisk.

Han kan faktisk ta med ungen på ferie, han også. Du kan ikke velge ferieform for far. Men du kan velge om du vil gi passet til bf. Har han foreldreansvar, så kan han klare å skaffe pass selv om du nekter, det tar vel bare litt lenger tid.

Skrevet

Han har aldri hatt aleneansvar for jenta, og hun har aldri vært borte for meg i så mange dager - 1 uke. Max 2 dager har hun vært borte, og nå skal han ta hene med alene utenlands. Jeg har passet, men jeg ønsker ikke konflikt med han, så vil nok gi han det. Men skulle bare ønske han så det litt fra min side også.. En ting er at hun skal være borte fra meg, hadde de vært i nærheten kunne jeg kanskje ha fått truffet henne litt selv om hun skal være hos han den uka.

Skrevet

Joda, foreldrene kan skaffe pass til baran sine, men begge foreldre må signere.

Skrevet

Nei, begge foreldre kan ikke skaffe pass til barn, dersom den ene ikke har foreldreansvar. Det er kun dersom begge har foeldreansvar, at begges underskrift trengs og at begge kan klare å skaffe pass til barnet alene. Den som ikke har foreldreansvar kan IKKE i det hele tatt skaffe pass til barna, og da skal den MED foreldreansvar skrive under helt alene.

Og til HI: det eneste du da kan gjøre er å appellere til bf, om at du synes det blir for lenge, og at han av hensyn til barnet, velger utlandet etter at barnet er blitt større. Eller noe sånt.

Skrevet

Om du holder deg i nærheten når du har feie med ungen og lar faren treffe ungen under den ferien kan du kanskje snakke med han om det. Hvis ikke syns jeg han brude få ha ferien men ungen sin der han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...