renathe88 Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 dattera våres har fått to vaksiner i dag,og nå har ho feber og er slapp. har 38,7 i temp. er dette veldig høyt?evt. normalt? har jo hørt dem kan få feber etter vaksiner men,hvor høyt er da vanlig? bør jeg gi ho stikkpille? vet jeg kan ringe legevakta,men tenkte å høre om det var flere som har vært borti samme situasjon. ho er akkurat 3 mnd:)
cammiss Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ring til legevakten- så slipper du å bekymre deg!! - 38.9 er ikke nødvendigvis høy feber... for små barn.. Lykke til!
fjollefrua Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 sønnen min fikk vaksine forrige mandag, og da spurte vi om dette. Vi spurte når vi burde gi paracet, og da sa hun hvis det gikk over 39 grader. han hadde 38,8 og var veldig sutrete så vi ga en stikkpille. Da gikk det 20 min og han sovnet. sov fra kl 2200 til 0800 dagen etter...
2 hjertegull :) Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 De skal ikke trenge å få feber i det hele tatt før du gir stikkpille etter vaksine.. Selv om de ikke får feber får de en voldsom sykdomsfølelse, som en paracet eller pinex vil lette.. De skal ikke behøve å ha det ubehagelig selv om de ikke har feber! I motsetning til en av de andre du fikk svar fra, så har jeg hørt at over 38 regnes som feber.. hvor høyt som er veldig høyt vet jeg da ikke, det kommer jo ann på hvilken kroppstempratur hun har til vanlig.. Jeg synes i alle fall du skal gi stikkpille, helst for lenge siden Go bedring til lillejenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå