Gå til innhold

What to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør en lang historie kort,det ble slutt mellom meg og bf for ett år siden.

han har aldri betalt bidrag,jeg har spurt han flere ganger om vi skal ordne en avtale oss i mellom.

Han har ikke barnet på overnatting,men har barnet noen dager hist og pist,ikke noe fast.

Nå er jeg lei av dette og foreslo at han skulle ha barnet to ettermiddager i uken og på dagtid annen hver helg(han kan ikke ha overnatting pga medikamenter)

Så tok jeg opp dette med bidrag.

Da sa han at han ikke var villig å betale noe,og hvis jeg gikk gjennom nav,kutten han kontakten med barnet.

Hvis jeg krever bidrag spolerer jeg altså kontakten med faren.

Dette er veldig vanskelig for meg,vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Vet jo at han er pliktig å betale bidrag..men vil jo ikke at barnet vårt ikke skal ha kontakt med faren sin.

Prøvde å forklare han at dette var penger som kom barnet vårt tilgode.

Han sto på sitt..

Hva ville dere gjort i denne situvasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med synspunkter?

Skrevet

Er samværet noe å snakke om, nå da? Jeg hadde krevd bidrag gjennom NAV, så fikk resten bli som det blir.

Skrevet

Barnet maser om pappan sin ofte,syns jo det er greit at de sees av og til ihvertfall,i forhold til aldri....men syns jo ikke det er riktig at han ikke skal betale noe..

Skrevet

om han slutar att træffa barnet bara før att han måste betala kan han ju inte ha speciellt starka kænslor før barnet. On han ær uppriktigt glad i sitt barn kommer han ju gøra allt før att få træffa barnet och då kommer inte pengarna spela så stor roll. Tror kanske han bara hotar med att inte træffa sitt barn. Annars har han ju inte djupa nog kænslor som barnet førtjænar från en førælder.

Skrevet

Enig med hun ovenfor her....

Truer han deg med at han ikke vil se barnet, hvis du går til nav så er det enten en tom trussel eller at han ikke har særlig tette bånd til sønnen.

Syns ikke du skal bry deg om truslene, pengene går jo tross alt til barnet, og det er hans tap hvis han ikke vil se barnet vokse opp.

Høres ut som en veldig umoden mann denne BF.

Makan alt de skal true med for å få det som de vil.....

Forstår tankene dine om at du vil at barnet skal ha kontakt med faren, men jeg hadde ikke latt meg trues.

Gå gjennom nav du. Det er mitt råd.

Skrevet

Barnet er veldig knyttet til faren,og jeg vat at faren har sterke følelser for barnet sitt.

Jeg er utroli trøtt av denne kranglingen som oppstår så et er litt lett å tenke tanken at man ikke vil ha mere bråk....heller bare stryke hunden med hårene,om dere skjønner..

Er et kjempe vanskelig problem dette...har grått og fortvilt overa at alt skal være så vanskelig.

Bf er snart 30 år,så det burde ikke være umodenhet det spiller på.

Er misunnelig på de som har ex`er som er `snille og greie` å ha med og gjøre :)

HI

Skrevet

Jeg er anno, ovenfor deg og skal si at barnefar her ikke er LETT å ha med å gjøre. Han klager på samvær,bidrag og til og med barneoppdragelse....

Jeg har gjort alt for å være snill og imøtekommende, men nå er det nok! Her skal bidraget gå gjennom nav, blir det mer kluss i samvær så blir det retten neste. Han har rett og slett slitt meg ut, men på grunn av barna kjemper jeg videre. Jeg har vært altfor snill og det har jeg fått igjen for nå....

Ikke mist motet, ting ordner seg som regel etter hvert :)

Skrevet

Du har vert snill altfor lenge....det koster å ha barn og det er kun rett og rimelig at far er med å betaler på dette.

Ta det gjennom nav så slipper du å konfrontere han mer med det.

utover det ville jeg bestilt time på Familievern kontoret og fått de til å kalle han inn, så dere kan snakke om dette med samvær- tviler på at han kommer til å sitte der å si at når han må betale så kutter han ut ungen...

har selv nettopp vert på Familiekontoret igjen ( 3 år siden forrige megling) og fikk masse gode råd. De skal kalle inn barnefar til et møte - sammen med meg etter sommerferien.

Hva har man å tape, da har man gjordt sitt for at barnet skal ha kontakt med begge parter- og det blir en bedre samtale uten at det er så lett å slenge kommentarer til hverandre tenker jeg.

Håper det ordner seg. jeg holder på å bli helt uslitt pga barnefar og det er han ikke verdt!!!!

Skrevet

¨"Hvis jeg krever bidrag spolerer jeg altså kontakten med faren."

Dette stemmer ikke. Du kan ikke stå til ansvar for andre sine handlinger. Det at han truer med å la det gå ut over barnet når du ber ham om å ta ansvar, høres ut som en skremselsstrategi. Hent frem beinet i nesa, og vis at du ikke lar deg skremme av fjortisfakter.

Skrevet

En liten oppdatering:

Han hadde barnet den første dagen,neste gang han skulle ha barent hørte vi ikke fra hen.

Sendt han en sms med et spm om ikke vi hadde en avtale.

Da svarte han bare at han trodde jeg gikk for pengene...(altså at jeg hadde kontaktet nav)

Så kom da dag 3 hvor han skulle ha barnet,denne dagen hadde jeg forøvrig jobb..hørte ingenting fra han...

Så kommer da en sms fra han nå idag,om han kan ha barnet noen timer...jeg gidder rett og slett ikke svare han.

Vi har lagt planer for dagen,og gidder ikke endre de for at det passer han å se barnet akkurat nå.

Har kontaktet familievenkontoret,og vi fikk ikke time før i august..blir spennende å se hva som skjer fram til da.

Er så ufattelig lei av denne EGOISTISKE drittsekken av en fyr..blæh.. :(

Skrevet

hold på ditt, og ikke la han få viljen utenom avtalt samværstid, så kanskje tar han poenget snart. Forhåpentligvis snakker de litt vett i han på fam.vern kontoret, for han høres seriøst ut som en drittsekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...