møa Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 jeg får ikke til å bruke pumpa, det kommer ingenting. Bruker (prøver å bruke rettere sagt) manuell avent pumpe. Noen tips?
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 kjøp eller lei en elektrisk pumpe. mye bedre og mye mere avslappende. tror de kan leies gjennom baby shop og barnas hus ihvertfall. du kan også ta en lang varm dusj og masere brystene under varmt vann rett før du pumper. pump deg ofte (en gang i timen) og\eller etter hver amming. drikk lettøl \vørterøl\ammethe og tenk gode tanker for å få opp produksjonen. det skal også hjelpe å se på et bilde av barnet eller være nær barnet. og så bør du kontrollere at pumpen er satt sammen riktig så den lager vakum..... :-) lykke til. :-)
2 hjertegull :) Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Som hun andre her sa, vakumet er jo et vesentlig poeng.. Uten det vil det ikke komme melk.. Jeg har samme pumpa, og er veldig fornøyd.. Sjekk at den lille hvite dingsebomsen sitter riktig.. Jeg skjønte en gang ikke hvorfor jeg ikke fikk vakum, og da var det samboeren min som så det at den hadde falt litt ut.. masser brystvorta med to rene fingre til det begynner å piple frem litt melk før du begynner å pumpe.. Samme bør du gjøre før du håndmelker.. Bruk en oppsamlerkopp over det andre brystet mens du pumper, for all melk som renner ut MENS du pumper, kan du ta vare på Jeg syntes ammeteen smakte døden utav, så jeg drakk mye four red fruits te i stede, det gjør samme nytta, i å me at jeg spiser fenikkel kapsler samtidig
Simbasa Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Jeg putta den lille hvite dingsen i feil vei. Alt så riktig ut, men pumpa fungerte ikke før jeg snudde den.
PyttPytt Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Min "ikke-så-handy-man" satte den sammen til meg uten bruksanvisning første gangen, og det kom ingenting,, Jeg satt og prøvde til jeg fikk vondt i hodet, og mannen blånekta på at han hadde gjort noe feil.. sellvfølgelig.. Neste gang fikk jeg han til å se på bruksanvisningen, og da viste det seg at han hadde regelrett ehrm.. kremt.. DROPPA den lille hvite dingsen, for "den så bare ut til å være i veien!! " Men med dingsen på plass gikk alt så meget bedre, så det kan være verdt et forsøk å sjekke at den er riktig satt inn ja!
Tuppen og mini Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Ja, så lenge pumpa er satt sammen riktig, og du får vakumet, så er det bare utdrivingen det går på. Vet det er ganske frustrerende å sitte der med fulle pupper og en pumpe som bare drar i brystvorta uten at det skjer noen ting.... Som sagt over her er det lurt å først prøve å drikke ammete og masere brystvorta. Tenker du på babyen din går det ofte også lettere. Skal du pumpe mye kan det bli slitsomt å streve mye hver gang, så da kan det lønne seg å kjøpe en sånn nesespray som stimulerer utdrivingsrefleksen. Den funker kjempebra. Jeg pumper mye fordi jeg jobber, og har en manuel aventpumpe og en elektrisk medela swing. Min erfaring er at den elektriske lettere får igang utdrivingen, og også er mer lettvint fordi du bare kan holde den der, MEN, når det først er kommet igang, og melka strømmer, så går det mye raskere å pumpe ut melka med den manuelle! Med den styrer du frekvensen mye mer selv, og kan holde trykket inne til spruten er ferdig :-)
Tuppen og mini Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Nesesprayen må du forresten få på resept....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå