Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei datter på 4 mnd å jeg synst at hun spiser så lite :/

i dag kl.8 i dagtidlig drakk hun 100ml mme, kl.11 fikk ho en porsjon grøt, kl.14 drakk ho 60ml mme, kl 17.30 drakk hun 100ml mme og kl.20 spiste hun en porsjon grøt til... men jeg føler hun drikker for lite.. jeg må nesten tvinge henne til å drikke... Kansje jeg føler at hun spiser lite, for jeg ar vandt til å amme henne hver time.. eller jva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det virker litt lite, men alle barn er vel forskjellige. Dra på helsestasjonen for vekt, det gjør deg tryggere. Hvis hun legger på seg som hun skal er det jo greit.

Da min var fire måneder drakk han 220 ml frokost, lunsj, middag og kveld. Nå er han fem måneder og drikker like mye mme + litt frukt eller grøt i tilegg. Gir vann ved siden av når jeg gir han grøt:)

Skrevet

jeg ammer selv, så vet ikke hvor mye jenta mi (straks 5 mnd) drikker i løpet av en dag.. Men de gangene vi skal gi henne mme på flaske, varmer vi aldri mer enn 100 ml. Hun pleier å være mett, og gulpe etter mat, så det er mer enn nok. Men hun spiser ofte, så hun er tydelig småspist og vil heller ha små måltider ofte.. Alle barn er forskjellig, og kanskje jenta di heller vil ha mange små måltider??

Skrevet

Da gutten vår var 4mnd drakk han 110ml MME x 6 daglig. Noen er bare småspist av seg. Så lenge hun er fornøyd og følger sine kurver for vekt/vekst er nok alt bra!

Skrevet

Ho er ganske så god å rund da.. hun veier ca 7500g.. men begynnte med mme for en ukes tid siden.. når jeg ammet henne drakk hun hver time, men jeg vet ikke hvor mye hun fikk i seg da.. men jeg prøver med flasken ganske ofte, men hun vil ikke ha da..hun begynner bare å skrike å snu seg vekk.. å når jeg endelig får i henne flasken, må jeg gå å busse henne menst jeg gir henne den :/ er så travelt.. for om jeg setter meg ned, så begynner hun å skrike, å da vil hun ikke ha mer.. men kansje det går over etterhvert når hun har vendt til seg flasken skikkeli??

Skrevet

Jeg hadde også det samme problemet da jeg gikk over til flaske når gutten min var 3 1/2 mnd gammel.. (er 6 mnd nå)

Stressa skikkelig med det, han fikk i seg så lite. Snudde hodet bort fra flaska og sutra hver gang jeg prøvde å gi han melk.. Var bedre da jeg ammet tenkte jeg, for da slapp jeg å bekymre meg for hvor mye han fikk i seg og sånn men. Det holdt vel på sånn i ca 2 uker.

Så ble det bedre.. virka litt som at han ikke ville godta flaska med en gang på en måte.. Er jo en overgang i fra puppen! Og mme smaker jo annerledes også.

Han hadde en sånn "flaskenekt" periode her for ca 3 uker siden igjen, og da prøvde jeg å gå fra 3 til 4 hull i tuten. Det hjalp! Han orka vel ikke å streve så fælt med å få i seg maten.. Er ikke så greit, men håper du finner ut av det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...