Gå til innhold

Vann i springen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal tre dager til Praha i sommer, og så lurer jeg på om man kan pusse tennene i vannet fra springen der? Eller bør jeg bruke flaskevann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. Men skader vel ikke å være på den sikre siden.

Skrevet

Gaar helt sikkert bra aa pusse tennene i springvannet der. :) Tipper du kan drikke det ogsaa om du vil, men at det noedvendigvis ikke smaker saa godt. Jeg bodde mange aar i Ungarn, og drakk alltid vannet i springen der. Det er helt trygt, men ofte kloret ganske mye, noe som kan gaa utover smaken. Jeg har i alle fall alltid brukt springvann til aa pusse tennene med i Praha!

Skrevet

Hm, jeg var i Barcelona for noen uker siden og pusset tennene i springvann... tenkte ikke ¨på det engang! Burde jeg kanskje gjort?

Men så lenge man kan drikke vannet, kan det ikke skade å pusse tennene i det?

Legger til at jeg aldri drakk vannet, men kjøpte flaskevann...

Men når du sier det nå, og hadde jeg dratt igjen ville jeg nok pusset tennene i flaskevann - hvis ikke hadde jeg gått å lurt på om det var ok:) Hehe...

Skrevet

I stoerre (vestlige) europeiske byer skal det mye til for at vannet ikke er ok. Naar det gjelder dette er nok Tsjekkia ogsa ganske saa vestlig - husk at de er med i EU, med tilhoerende regelverk ang hygiene og vann, det er ikke noe u-land. :) Jeg er i Kroatia naa, og pusser tennene i springvann. Drikker flaskevann, men det er trygt aa drikke vannet, det smaker bare litt rart.

Saavidt jeg husker er det ikke noen infeksjoner som smitter via vann som er farlige for fosteret spesielt. Skulle det skje noe, er det du som blir daarlig i foerste omgang, ikke fosteret... Da er det mye viktigere aa passe paa maten du spiser! Men klart, om du ikke oensker aa tenke noe paa det, er det ikke noe verre enn at du pusser tennene i flaskevann, det er ikke noen stor ting aa gjoere, selv om det nok ikke er noedvendig. Samboeren min reiser (selvsagt) sammen med meg. Han er lege, og har ikke kommentert springvann og tannpuss overhode. :)

Skrevet

jeg var i tyrkia nå nylig, og pussa tenna i flaskevann, men det var mest fordi det smakte så veldig klor av vannet.. samboern gjorde det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...