Gå til innhold

vi skulle løfta hodet litt mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til tenker jeg på at jeg skulle vært synsk å visst alt om alle... men hvor kjedelig hadde ikke det vært? hadde sluttet å bekymret seg om hva alle andre tenker og synes, men hadde også mista all spenninga som kommer med forelskelse og overraskelser! hvorfor må alt vær så uvitende og hvorfor må vi mennesker tenke så jævlig mye... vi skulle ha lært oss å ta ting litt mer som det kommer og ikke henge oss opp i småting! hvor blir det av impulsiviteten?? Her skal vi veie for og imot hvor vidt det er lurt eller ikke lurt å gjøre/si ditt og datt. finnes det noen uten bekymringer og som bare vet at de har det helt perfekt med alt og at ting er akkurat som de hadde drømt om? Ja, mer eller mindre har jeg det ganske perfekt! Har ei nydelig lita prinsesse som jeg elsker over alt på jord, ingen foran og ingen ved siden. jeg har en leilighet som er ganske perfekt til mitt behov og jeg har slekt og venner som tar vare på meg... tenk på dem som ikke har noen av delene oxo sitter vi her å klager over små ting som: "puppenen er for store eller små, for lange eller for korte", "man har for lite penger til å kaste ut av vinduet", "plassen man bor på er gørr", "maaaange strekkmerker" bla bla bla.... hva i fan?! er det ikke vi selv som skaper vår framtid? hva blir bedre av å syte og klage? hvorfor ikke se mer positivt på livet og bare nyte de gledene vi har å være litt mer realistisk?? kanskje er du for tjukk eller for tynn... hvorfor ikke tenke: "ok, det er sånn jeg ser ut og det er helt greit! Det er de som slenger kommentarer ol som har et problem, ikke vi!" Som regel kan man gjør noe med problemene sine, men vær grei å hold kjeft inntil du har prøvd og det er bevist at det faktisk er umulig å gjøre noe!! da kan du klage og da kan du syte.....og jeg skal med glede lytte til deg og trøste deg.... vi har alle ting vi ikke er fornøyd med, men vi kan gjøre noe, det er bare motivasjonen og instillingen det står på!! Tror vi alle skulle ha åpna øynene våre å se mer på det vi har og det som e bra, og heller prøve å stenge ute negative følelser og ting som ikke er perfekt. Man skal selfølgelig vær litt lei seg av og til, men ta de dagene å vær lei deg, så kan du løfte hodet og gå videre!

Livet er fantastisk, det er en gave... bruk det før det det er godt for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...