Gå til innhold

Dere som gir 1 åringen deres fluortablett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Suger de på tabletten til den blir borte, tygger eller svelger?

Tenkte kjøpe, men mistenker at min lille enten vil spytte ut eller svelge den rett ned :) Da er jo meningen med dem borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her suger eller tygger den faktisk, stort sett hvertfall. Jeg tenkte som deg da jeg kjøpte de... Ho liker smaken veldig godt da, kjøpte med banan :-))

Skrevet

Ok, banan er sikkert kjempegod da :)

Vi må jo bare prøve og se. Hehe...

Skrevet

Vi knuser dem i tablettknuser,og det kommer vi til å gjøre sikkert 1 år til..

Tenk om uhellet skulle være ute da,og den setter seg fast..grøss.

Skrevet

hu tygger.. Ansiktet hennes lyser opp når hun ser boksen.. hehe..

Skrevet

Hvor skulle den sette seg fast? I halsen? Tabletten er nok for liten, og halsen for stor til det:-) Men å knuse er jo et greit alternativ for de som svelger tabletten rett ned. Da er jo fluoren litt lenger i munnen i alle fall:-)

Skrevet

Fetteren til sønnen min er 4 år. Han satte en fluortablett i halsen. Han måtte gjenopplives av ambulansepersonell. Det gikk heldigvis bra. Men luftrøret til barn er lite. Så de kan sette i helsemn.

Jeg gir sønnen min på snart 2 fluortablett. Han lyser opp og sier "flusks" (skal være flux). Han tygger iherdig de med banansmak.

Skrevet

Suger litt på den, noen ganger har jeg funnet halvspiste fluortabeletter i sengen dagen etter (altså han spytter dem ut), men somregel forsvinner de ned. Tror nok han svelger de litt halvferdige også ofte, men han har den i munnen en liten stund først.

Skrevet

Når en 3 åring kan sette en fluortab. i halsen,så tror jeg nok en 1. åring kan det,derfor tar jeg ikke den sjangsen..

Men meg om det..

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal kjøpe og se om jeg velger å knuse den først.

Trodde jo at en fluortablett var for liten til å settes i halsen, men når det har skjedd så....Grusomt!

Fluor skal han uansett få :o)

Skrevet

Det var en 3 åring,på den serien,sykehuset som gikk på tv3 for en stund siden,der kom det inn en 3 åring som hadde satt den fast..

Grusomt..tenk hvis pappaen hans ikke hadde gjort det slik att den stakkars gutten hadde kastet opp..

Han hadde sluttet og puste en stund også,men husker ikke hvor lenge,men gikk bra med gutten.

Skrevet

Ja, det stemmer det!

Husker den episoden.

Huff.....:-(

Skrevet

Jeg har også den episoden av sykehuset friskt i minnet, derfor deler jeg den i mindre deler før hun får den. Hun elsker fluortabletten sin, kveldens høydepunkt:)

Skrevet

Jeg har hørt at de ikke trenger fluortablett når man bruker fluortannpasta. Noen som vet om dette er helt feil?

Skrevet

Virkningen blir ikke borte selv om den svelges ned med en gang. Det står også på boksen at de kan knuses og blandes i maten. Virkningen kommer jo innenfra kroppen uansett.

Vi bruker fluoertabletter i tillegg til bittelitt fluortannkrem. Tannlegen min sa at han ser stor forskjell på tennene til de som hadde fått fluor som barn, og de som ikke hadde fått. Fluortablettene barna spiser nå sørger for at voksentennene som lages inne i kjeven/tannkjøttet blir sterke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...