Gå til innhold

Kjapt spørsmål: Må man ha base til MaxiCosi-bilseter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at den ikke er inkludert i prisen for setene, og koster ganske mye!

Og jeg tenker at det kunne vært greit å ha babyen i framsetet av og til når vi er alene. basen er ikke så lett å flytte, er den vel.

Til dere som blir bekymret: I bilen vår kan vi slå av airbagen på passasjersiden ved hjelp av bilnøkkelen i en egen lås i midtkonsollen. : ) Så det går bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke basen nei, du kan feste setet med bilsetet som finnes i bilen.søsteren min har ikke base, og fester på denne måten. vi har heller ikke mulighet til å bruke å base, så vi kommer til å feste setet med bilbelte.

Skrevet

Å, så greit. takk for svar, da er jeg litt klokere.

Skrevet

basen er enkel å flytte ja. og den kan brukes med isofix og bilbelte så den skal gå i de fleste biler.

men stolen kan jo også enkelt festes med bilens belte. bare da må du passe på at bøylen på setet står opp når dere kjører. for den blir som en slags veltebøyle og tar i mot setet hvis det skulle skje noe. for setet står ikke like "fast" uten base. men det er like mye godkjent bare så det er sakt og så du skal ikke føle deg utrygg heller uten base=)

Skrevet

Base er helt topp, ville aldri vært uten, og vil faktisk tro at basen er enklere å montere enn selve bilstolen. Basen med isofix kan festes med både isofixsystemet og med bilbeltet.

Forstår ikke hvorfor noen ikke kan ha base? Hva er grunnen til det? Plassmangel pga. flere barneseter kanskje?

Skrevet

I alle testene der maxicosi gjør det bra er det test med isofix basen. Alle stolene gjør det mye dårligere i test uten basen. Hvis det er pris som er viktig ville jeg heller valgt brio setet som koster nesten det samme inkl base....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...