¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Jeg la ut en tråd for et par uker siden om noen hadde prøvd mensbeger....hadde ramlet over dette på nett, og var mildt sagt nyskjerrig på hva dette var! Mange svarte på tråden, og pga flere positive innlegg og anbefalinger bestilte jeg en "mooncup" på keeper.com. Ville bare fortelle at så langt virker den veldig bra! Det er ganske mye mer hygienisk(ihvertfall når jeg har fått mer dreis på ting=)) og man sparer jo en formue i bind og tamponger! Var det ikke flere som ble inspirert til å prøve? Mener jeg husker flere som bestilte sånn??
Anne-B. Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jo, jeg tenker på å prøve det, men ikke kommet så langt at jeg har bestilt.
*Andreapus* Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Setter du den inni der liksom? er dte vondt? likt som en tampong?
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Du må forklare hvordan dette fungerer:) Kanskje jeg også må prøve??
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja, man bretter den også svupper den ganske så lett inn..akkurat som en tampong.(litt knoting første gangen, da=)) Det gjør ikke vondt! Man kjenner den nesten ikke, regner med etter noen ganger kjenner man den ikke i det hele tatt.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2008 Glemte å si at man tar den ut og tømmer den med ujevne mellomrom, kommer an på hvor mye man blør, selfølgelig.
giggsi Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Hmmm.......Litt vanskeligt å vite hvilken jeg skal velge. og om jeg som har tatt keisersnitt skal ha den som er før eller etter en har født. hmmmm.....
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Tja, du har jo teknisk sett ikke født....har vel med størrelsen på skjeden å gjøre. Men kanskje du skal ha flere barn? Den varer jo i 10 år...
Nyseryllikberta Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har også kjøpt! I frustrasjon over å ha mensen en hel uke... Da koppen kom var selvsagt uka omme, men prøvde å sette den inn for å "tørrtrene". Syns den var litt stor jeg, hadde forventa den litt mindre liksom. Dessuten kjente jeg den da den var på plass. Må nok venne seg til, men ellers et genialt konsept!
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Mooncup og keeper er vel to ulike merker av disse. Jeg har en monncup og bruker den når jeg venter mensen og de 4 siste dagene av den. Veldig bra å ikke tørke ut av tamponger, det er behagelig og ikke noe ekkelt.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har den som er i silikon, og den heter mooncup. Så mener den som heter keeper var i latex. Silikon er best hvis man er allergisk mot latex. Jeg er ikke allergisk, men kjøpte silikon bare for sikkerhets skyld. Også velger man str etter om man har født eller ikke født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå