mai mammaen til to Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 jeg er veldig opptatt av at jeg vil amme. jeg har masse melk og har ingen problemer med å amme. syns det er koselig. men det er liksom slik at når jeg kommer ut blandt folk liksom, så er det forventet at jeg ammer mini på 8 uker... satt å lurte på om det er mange som har sluttet helt å amme da. når babyen er 8 uker... eller om stortsett alle ammer de første mnd....
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har aldri ammet noen av mine, jeg..Men er enig med deg at folk forventet at jeg skulle amme, men det gjorde jeg altså ikke!
*LilleTroll + spira Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Jeg ammer alle måltider (jenta mi er 7,5 uker), men har prøvd mme et par ganger - for å se om hun tar det! Greit å vite at det finnes et alternativ om det en gang skulle være behov. Det er lettere å introdusere nye ting før de blir eldre og "godt vandt" Hun får flaske (pumpemelk) stort sett en gang i løpet av dagen og, for å opprettholde sugeteknikken på flaska! Det er pappaen som gir henne det da - absolutt en kosestund for far og datter! Fikk beskjed om at det kunne være en lur ting å gjøre på jordmorsamtale etter fødselen. Skal i bryllup når snuppa er 3,5 mnd - godt å vite at hun kan være noen timer hos besteforeldrene uten å sulte da Prøvde forresten mme første gang da hun var 6 uker!
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 De som får til ammingen uten problemer, ammer vel gjerne lengre enn 8 uker vil jeg tro. Her fungerte ikke ammingen, så mme fra dag en:-)
2hærligegutter Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Hvis du vil gi litt mme i perioder ville jeg gitt litt ganske javnt. Min gutt fikk mme noen ganger de 2 første mnd og da han ble 3 plutslig nektet han.
aragon Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jeg begynte å få lite melk fra 2mnd, så måtte gå over til MME ved 3mnds alder.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Vi gikk vel over til mme da mini var rundt 8 uker. Folk fikk bare reagere ... lar seg uansett ikke gjøre å amme med et digert operasjonssår på puppen ;-) Men ja, det var noen som syntes det var forferdelig at jeg ikke ammet lengre. Helt til de fikk grunnen "slengt i trynet", da ble det stille :-)) Nyt ammingen og gled deg over at dere får det til :-)
2SmåTroll Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 har ei tulle på 4uker, og nå er det både mm og mme. prøver og kutte ut amminga helt her nå. Takler ikke og amme når jeg ikke er hjemme, og dette er ikke tida og måtte være hjemme når jeg har ei 3 1/2 åring som krever sitt og, så her blir det snart slutt med amming. bare styr synes jeg. renner og lekker og det er bare søl. men folk blir litt paffe, så det er lettere og si at jeg trenger og smøre meg (psoriassis) og da kan jeg ikke amme. Gleder meg til det, for psoriassisen begynner og bli plagsom, og jeg som trodde sol gjorde det bedre.
3 har blitt 4 Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jeg ammer men har prøvd å gi mme mange ganger.De er helt uaktuelt for jenta mi(har prøvd alle flasker og typer mme)Så jeg er litt misunnelig på de som får til å gi mme jeg;-)Og jeg synes flaskemammaer er MINST like bra som amme-mammaer!!!
mai mammaen til to Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2008 bra det ikke bare er jeg som reagerer pådette... jeg kommer nok til å amme så lenge jeg har melk. ammet storesøster til hun var 15 mnd.... så håper på like lenge denne gangen og... men skjønner godt at ikke alle vil amme jeg...og skjønner ikke helt den der at folk blir litt paff når de hører om folk som ikke ammer helt små babyer.. merker det er mange som spørr meg om jeg ammer og når jeg sier at jeg ammer så smiler de og sier det er så bra osv.... akkurat som det gjør meg til en bedre mamma liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå