Gå til innhold

Hvor lenge bruker man stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye penger bør man legge i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt forskjellig der..vi bruker fortsatt stellebord til tuppa vår som nå er 2 år...synes det er enklest å vaske henne liggende,mens andre foretrekker kanskje at de står.vi investerte i en stellekommode,som har badekar vi brukte i begynnelsen.4 skuffer,og kan brukes som en vanlig kommode etterpå..husker ikke pris men var nok ikke så dyr altså.under 2000 hvertfall..

Skrevet

hei, hvor mye penger man vil legge i et stellebord kommer jo litt ann på hvilke kriterier man har til bordet. Vil du ha plass til oppbevaring av bleier og tøy ol. bør man jo velge et med skuffer eller god lagringsplass under. har man et lite bad er jo dette også vanskelig. jeg har selv et lite bad men valgte å kjøpe et stort stellebord med mye plass til beier og ting og har det på barnerommet. Men stellebord er dyrt, det er veldig mange fine brukte å få kjøpt:) jeg har brukt stellebord på barn helt frem til de slutter med bleie (slipper vond rygg). men hvis du skal bruke det frem til barnet blir så stort så er det jo greit å ha et med god kvalitet. lykke til med handelen.:)

Skrevet

Har en jente på 15 mnd og bruker stellebordet til henne ennå. Kjøpte stellekommode på ikea (på tilbud til 399) og bruker en plastbalje som badekar i tillegg.

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Man bruker det like lenge som barnet går med bleie. Det er veldig forskjellig, men ca 3 år.

De aller billigste fra Ikea, står det anbefalt alder opp til 12 måneder. Etter det kan de ikke garantere at stellebordet holder vekten. Min er nesten 3 år og bruker fortsatt det fra Ikea...

På det andre badet har jeg en stellekommode. Den er sånn at når man er ferdig å bruke den som stellebord kan vi ta av hjulene, badestampen i øverste skuff og puten på toppen. Da kan den brukes som en helt vanlig kommode. Husker ikke hvor mye jeg betalte for den i 2003, men den har vært brukt hver dag siden dengang. Og kommer nok til å bli brukt i mange år fremover.

Tips:

Hvis du velger en kommode, velg en med ett håndtak midt på skuffen, ikke to. Da kan du holde en hånd på barnet, og bruke den andre til å åpne skuffer...

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, vil gjerne ha flere:)

Jeg ser for meg et stellebord, med skuffer, og gjerne en variant med badekar, som man tar bort etterhvert. Jeg vil ha plass til bleier, noen bodyer, kremer og salver og sånn... Har et ganske smalt bad.

Kjika på to stellebord i dag, og det er stor forskjell, ene kosta 1200,- mens d andre kosta 3400,- (derav spm om hvor lenge man egentlig bruker et stellebord).

Jeg kunne også tenkt meg stellebord med hyller nedover, men det skal jo gjerne se litt ryddig ut tenker jeg...kan vel være at man driter i sånt etterhvert, hehe...

Stellebord er det eneste jeg mangler, 4 uker igjen til termin : )

Skrevet

brukte 100 på stellebord..har stellematte på vaskemaskina,veldig greit:)

Skrevet

Noen som har vært borti brevi stellebord?

Med bare hyller under?

Skrevet

Mamsen til 2,5 jenter

Tusen takk for tipset om å kjøpe stellebord med ett håndtak, det har jeg igrunn ikke tenkt på.

Maria Isabell

Jeg var innom tanken på underlag rett oppå vaskemaskinen, men så står tørketrommeln oppå, så da blir det vanskelig... :-/

Den som kosta 3400,- hadde de på barnas hus, veldig fin, med stort badekar... Men er det mye å bruke kanskje? Man får jo kommode på kjøpet liksom... Hmmmm.... Også har jeg planer om flere barn etterhvert, og da er det greit å ha et bord med kvalitet, som neste barn også kan bruke...

Skrevet

Jeg har kjøpt Hensvik stellebord fra IKEA, koster 845 kroner. Når man er ferdig med å bruke det som stellebord skrur man bare av platen igjen, så har man en søt bokhylle e.l.

Bare å ta vare på stelleplata hvis man skal ha flere barn senere. Er ingen skuffer, men har kjøpt noen pene kurver til å ha i hyllene under til klær og slikt, så har jeg lagt bleier og stelleprodukter i hyllene over.

Billig og fint :-)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090

Skrevet

ej brukte stellebord te ho va ca 1 år,for då bjunte ho å bæsje på do..brukte ca 1000kr.de e stellekommode.regna me hakje ho gjort de på do so ha ej hatt de enda.no e ho 2 år.

Skrevet

Brukte stellebort til han var 7-8 mnd. Da var han så urolig på stellebordet at jeg ikke turde mer. Kjøpte da en stellematte på ikea og brukte det i et par mnd. Etter det var det slutt. Han skulle bare stå etter det, så da ble han skiftet på stående.

Håper jeg kan bruke stellebord/matte lengere til snuppa i magen, litt enklere å skifte bæsjebleier, da.

Skrevet

hei:)

ueg har brukt stellebordet til barna har vært ryndt 2 år.....

Da har jeg hatt et helt enkelt stellebord med balje, med kun en hylle nederst....

Denne gangen kunne jeg også tenke meg en stellekommode, kjekt å ha plass til litt klær og utstyr i nærheten...

Men jeg er veldig glad i gamle ting, og har lyst på en gammel kommode i passe høyde, med stellematte og plasbalje ved siden av..

Bleier, salver og vaskekluter foretrekker jeg å ha på en hylle over eller ved stelleebordet, der det er plass....

Jeg synes mange av disse lekre stellekommodene er ganske dyre, men det finnes mange pent brukte og finn også....

Skrevet

Her er snuppa 17 mnd. og vi bruker stellebordet enda. Vi kjøpte på reflex ett til ca 1200 kr. Dette er med 2 hyller under som jeg kjøpte fine kurver på bohus til. Der har jeg plass til alt av utstyr til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...