Gå til innhold

Lavt blodtrykk noe problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn jeg er ca 15-17 uker på vei. Var på legekontroll i dag og jeg syntes BT var litt lavt. Noe legen min ikke syntes var så farlig- men han er litt av "er du kvalm så ta en postafen, ikke no stress" type lege:-) vanlig Bt er 110/90, i uke 12 var jeg 95/..(husker ikke ) og i dag var det 89/..

Syntes dette er lavt. Noen med peil som vet om dette kan ha noen påvirkning på meg?

Jeg er ikke svimmel når jeg reiser meg eller ellers, men jeg har veldig lyst på bløtkokt egg med masse salt på haha. Men er litt redd for hvor lavt det kommer til å gå liksom. Har en hvilepuls på 53.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig med lavt BT. Bare å ta litt ekstra hensyn, ikke reis deg fort opp eller stå stille for lenge. Det er veldig ubehaglig om Bt blir for lavt, men det er høyt BT som er farlig. Ingentimg å bekymre seg for ; )

Skrevet

Som Julibebii sier er det ikke farlig så lenge du er klar over det og dersom du har tendens til å bli svimmel, sett deg opp før du skal reise deg fra seng / sofa e.l. Jeg har hatt BT ned i 90/55 på det laveste, men det har gått greit :)

Skrevet

nei da er det ikke rart han (legen) ikke sier noe. Han sa riktignok:Tviler på at du kommer til å få høyt BT noengang som gammel. Jippi... Har ikke merket noen symptomer på lavt BT. Hadde blodprosent på 6,5 og jernlager på 5 da jeg hadde født forrige gang, men merka ikke noe til det heller:-) heldig sånn sett når du først skal ha verdier litt utenom normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...