Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 har vi vurdert å flytte ut av landet fra en periode... Overbevist om at de kommer til å rævkjøre norsk økonomi innen de 4årene, og satse enda mindre på barnehage, skole og utdanning enn det som gjøres i dag. Tror ikke at det kommer til å hjelpe på noe måtte å "flykte", men tror ikke jeg kommer til å orke å bo her og betale skatt for at de rike skal få mer og alle andre mindre.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ja da får du bare flytte da.. Sånn som alle som prøver å ha en bedrift i Norge må gjøre.. De må flagge ut av landet. Og hvis det betyr at trygden din ikke kommer seilende like lett så får du flytte til et land du kan snylte på.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Tror desverre det er mye manglende kunnskap og forståelse der ute.. Folk forventer å få alt og at man skal se virkning av alt med en gang.. Kommer Siv til makten tror jeg mye blir ødelagt og vi sitter igjen med mye mer enn en skakk-kjørt økonomi... så desverre bor vi i et lang med mange egoister og som har lite innsikt i hvordan ting fungerer.. Alle vil bare ha mest mulig selv og så ser man ikke lengre enn nesetippen sin.. men om FRP kommer til makten så får de jo se selv da...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Hahahaha... Til opplysning har jeg høyere utdanning, men desverre innenfor et kvinnedominert yrke, som frp har 0 respekt for, så med frp ved makten går jeg kanskje ned i lønn og jobben min blir enda mindre verdsatt. Vil heller gi av min arbeidskraft-kompetanse og skatt til noen andre en Siw.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Hva er denne sinnsyke sjalusien på rike mennesker? Du burde ta deg en tur og snakke med han som eier bedriften jeg jobber i. Kjempejordnær familie som gir utrolig mye til samfunnet i form av pengegaver til vanskeligstilte. Her snakker vi millioner. De har et nøkternt forbruk og sparer inn penger og er miljøvennlige. De betaler vanvittige summer skatt hvert år fordi de velger å beholde familiebedriften her i Norge. Hvorfor kan du da ikke unne dem det overskuddet de har hvert år fordi de er dyktige på det de gjør?? De sitter jo ikke igjen med mye etter skatt, utgifter og alt de donerer bort. Kutt ut den faens sjalusien på de som har tjent mye penger.. Hvis du tenker over det så har de bidratt vanvittig mye mer til samfunnet enn det du har.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Tror ikke det er uten grunn majoriteten av frp velgere er mennesker med lav eller ingen utdanning. De mangler rett og slett kunnskap nok til å se ting i et breiere samfunnsmesig perspektiv. Nesten slik at jeg håper de kommer til makten så de kan vise sine velgere at de ikke duger.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Nå forteller ikke antall år med utdanning noe om hvor "kloke" folk er. En jeg kjenner med 12 års utdanning og en høy stilling som skulle tilsi at han var en klok mann er absolutt ikke det.. En 14 åring har mer forståelse over mange ting enn den mannen. Før jeg ble kjent med han trodde jeg faktisk mer om folk i høye stillinger, men faglig kompetanse sier ingenting om intelligens altså.. Og hvis du lurer.. ja han stemmer FRP.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Jeg tror ikke FRP har så stor respekt for utdanning og forskning, jeg. Se bare på hvordan de tviler på miljøforskninga fordi den sier det vil koste innsats og penger å snu ødeleggelsene. I stedet trykker de en svenske som ikke har miljø som sitt fagfelt(var det noe med sveising - på høyt nivå?) til sitt bryst fordi han forteller dem det de vil. De har heller ikke noe respekt for kunst og utøvende kunstnere - alt skal "lønne seg". Bibliotekene skal bare være gratis for barn og blinde(!) Og hvis alt skal privatiseres, vil ikke det bety at private aktører vil tjene penger på bekostning av arbeidforholdene og lønna til sine ansatte? Jeg skal være enig i at det offentlige ikke alltid er supereffektivt, men jeg tviler på at det blir mindre rot med private selskaper. (er det feks riktig at de som eier private barnehjemsinstitusjoner blir millionærer på det?)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Hva hvet du om mine bidrag? Dersom de alikevell gir alt til samfunnet kan det da ikke være noen problem for dem og gi gjennom å betale skatt heller. Har ingen problem med at noen tener bedre enn andre, men at noen skal tene mangen millioner å ikke skatte av det, ja da synest jeg det er noe som ikke er riktig. Det handler om å bidra til felleskapet, og de som har mer bidrar mer. Jeg ønsker også at utdanning skal lønne seg økonomisk...man skal verdsette utdanning og kunnskap-det kan jeg ikke se at frp ønsker.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Nei iq og utdanning har ikke alltid samsvar, men som oftest har det det. Er derfor jeg også da sier majoriteten og ikke alle.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Jeg unner virkelig rike mennesker å ha mer penger enn meg! Men noen rike mennesker blir aldri fornøydde og er rett og slett grådige.(eks de som flagger ut selv om de tjener gode penger i Norge, men allikevel vil ha mer) De menneskene du kjenner høres ut som bra folk. At de bidrar med penger til gode formål, er deres valg, ikke noe de hadde trengt å gjøre. Hvis alle hadde betalt den skatten de skulle, ville skattesatsene vært mye lavere. Jeg må innrømme at selv om jeg ikke er rik, så føler jeg meg rik, og har alltid gjort det. Jeg har det jeg trenger, og mer enn det. Jeg vil gjerne at de som har det langt dårligere enn meg, skal få det bedre- jeg vil at alle skal få en sjangse, selv barn av fattigfolk. (og da må skoler osv være gratis!)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Amen! Takk- var dette jeg forsøkte å komme fram til, men dog på en litt mindre velformulert måte;)
Hyacinth Bucket Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 Du tror vel også at frp kommer til å regjere og bestemme alt helt alene også da vel? Hva er det som gjør at folk bruker de uslitte frasene som at frp kommer til å skakkjøre alt? Ikke dyrekjøpt erfaring i allefall. Jeg er ikke frp`er men jeg vil heller ha Siw (med solid økonomibakgrunn) som finansminister enn ei barnehagetante for å si det slik...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Dersom frp kommer til makten så antar jeg at de vil stå der ganske alene vertfall-siden ingen andre ønsker å sammarbeide med dem (nå vertfall) Nei ønsker faktisk en barnehage tante (hva er det foresten? En førskolelærer eller en assistent?) en Siw.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå