Gå til innhold

Noen som har tatt øyelaser operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg time til forrundersøkelse nå og skulle gjerne hørt om noen hadde noe erfaring.

Er vel den metoden som heter LASIK som er aktuell...

Har vel så godt som 100% bestemt meg for å gjennomføre dette om øynene mine er mulig å operere, noe jeg tror de skal være i følge optikeren min.

Men litt erfaringer fra andre som har vært gjennom dette hadde vært fint:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte opp før det forsvinner bort fra førstesida*

Skrevet

Jeg har gjort det! Og er kjempefornøyd :) Føler jeg har et helt annet liv nå, hadde -3,75 og -4,25 og var avhengig av brillene mine.

Jeg var veldig skeptisk før jeg gjorde det, fordi jeg var redd for å ligge å "se" det de gjorde innpå der. Jeg kan bli kuttet og sydd og "you name it" hvor som helst på kroppen, for da kan jeg bare snu meg vekk hvis det er ekkelt å se på.....men det går jo ikke med øynene...he he

Men det var ikke noe å være redd for. Litt ubehagelig selvfølgelig, men overhodet ikke vondt. Og de brukte mindre enn ett minutt på hvert øye!

Hvor bor du i landet? Hvor skal du gjøre dette?

Skrevet

Skal gøre det i Ålesund.

Bra du er fornøyd. Gleder meg til å slippe linser og briller. Er litt skeptisk selv til å la noe fikle innpå øye mitt.. *grøss*

Men godt å høre at det ikke er sååå ikke som man tror;)

Skrevet

Jeg gjorde det for et par uker siden:) Gjennom Lasik, og det ble brukt det beste apparatet som er å få tak i i disse dager (skalpellfri). Helt ny metode, for halve prisen enn hva det koster her hjemme. Han som utførte operasjonen på meg, var den første legen i hele verden som utførte denne type operasjon. Jeg er strålende fornøyd, og med i "pakken" fikk jeg nattsyn:) I stedet for å tusle rundt i et mørkt rom i 15 minutter før man ser noe, ser jeg med det samme jeg kommer inn i rommet=) Jeg hadde faktisk ikke fått med meg at dette var inkludert, så jeg ble overrasket da jeg oppdaget det, hehe :)

Skrevet

Får man super nattesyn med alle Lasik operasjonene eller bare den nye metoden som du gjennomførte?

Skrevet

Man får ikke det med alle nei. Men man kan betale et par tusen ekstra for å få det noen plasser (Tyrkia vet jeg). Med den nye metoden blir det slik automatisk, derfor det er inkludert. Og grunnen til at jeg til slutt turte å gjennomføre det (i Praha) var fordi der slapp jeg skalpell. Man kan slippe skalpell i Norge også, men vet ikke hvor de har fått den beste. Det koster ihvertfall 40 000 med en slik operasjon her hjemme, og i Praha med norsk guide hele veien (ons-lør), fly/drosje/hotell/frokoster, guidet tur i Praha, operasjon m/nattsyn, 3 års garanti kostet d 20 000.

Skrevet

ojsann det var jo bra deal for pengene da! :) Imponerende!

Litt skummelt å dra til det store utland da.. men det er nok bare meg som er pysete..hehe

Gleder meg iallefall til å få fikse på øynene. Skal bli så utrolig herligt å slippe linser som føles tørre og briller som dugger...:D

Skrevet

jeg tok laser for 4 år siden og er kjempe fornøyd :) kostet den gang 30.000,- + 800,- for forundersøkelsen

jeg søkte trygdekontoret om å få dekt noe av dette og det fikk jeg tror jeg fikk igjen 10.000 eller no jeg så jeg var ganske heldig :)

Skrevet

Pandabjørn:

Er synet like bra/ bedre nå enn det var med en gang etter operasjonen? Ikke blirr noe dårligere igjen?

Hvilket grunnlag fikk du refundert penger fra trygdekontoret da? Vet du hva som må til?

Skrevet

Jeg ble også operert i Ålesund. Kjempefornøyd! Ser så godt som bare det. Det er ikke noe å grue seg for, det gjorde ikke vondt var bare litt ubehagelig.

Skrevet

Jeg ser litt dårlig på det venstre øyet -0,25 og det kunne ikke bli bedre sa legen, det var pga jeg brukte venstre øye mye mere når jeg var lita sa han jaja.....jeg hadde -3,75 og -5,25 + at jeg hadde sjeve hornhinner på begge øya

med høyre øye ligger jeg på 0.

jeg fikk først et avslag også ringte jeg klinikken å ba de sende meg en bekreftelse på at jeg ikke kunne bruke linser/briller mer....og det godtok de faktisk :)

er nok stor forskjell fra kommune til kommune hvem som får dekket

Skrevet

pandabjørn:

Ja da kan det jo kanskje være verdt et lite forsøk iallefall. Skader ikke å sende en søknad iallefall.

Etter jeg begnte å jobbe på kontor har jeg blitt veldig tørr på øynene etter en lang dag. Så skal bli deilig å bli kvitt linsene. Selv om jeg må påkoste hele kalaset selv.

Skrevet

Mamma til ei nydelig prinsesse:

Spennede da, hvilken klinikk var du hos? Jeg har bestilt forundersøkelse hos Memira. Virker vedlig overbevisende til nå iallefall. Fikk en hel mappe med info i posten i dag;)

Skrevet

Ammer du? samboeren min reparerer nemelig disse laserene og sier man skal ikke gjøre det mens man ammer. Bare et tips ;)

Skrevet

Nei ble spurt om jeg ammet av klinikken og, men det gjør jeg ikke. Kunne vist ikke opperere før det var gått tre mnd fra man sluttet å amme. Hadde noe med hormonene å gjøre.

Men ikke noe problem for min del.. Fikk desverre aldri amme mini jeg.. :S

Men takk for tipset, er jo en viktig ting å være klar over.

Skrevet

Jepp, det har innvirkning på selve ammingen!

Bra du visste om det da :)

Skrevet

Beklager at jeg er så treig med å svare, men har vært ute hele dagen i det nyyyydelige været! Jeg var hos Norsk Synskirurgi og det er litt over tre år siden. Å få normalt syn er bare helt fantastisk. Husker at jeg dro rett til Moa dagen etter og kjøpte meg et par flotte solbriller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...