Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg 26+3 uker på vei og venter en liten gutt:)) Har gutt og jente fra før, formen er strålende-letteste svangerskapet jeg har hatt!

Men, vi klarer ikke finne NOE navn vi faller for!! HJELP!!

Vi har snakket om bla 1000 andre:

Jonas

Erlend

Eivind

Håkon

Har dere bestemt dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jonas er et kjempefint navn. Ville brukt det selv om jeg ikke hadde hatt en nevø som het det.. ;)

Lucas er jo også fint, men "alle" heter jo det.

Espen

Christian

Magnus

Sondre

Gikk helt i stå her nå... Men kanskje like greit å ikke forvirre deg enda mere. Lykke til! :)

Skrevet

Går nok ikke å bli mer forvirret enn jeg allerede er gitt!!

Tusen takk for forslag:)

Enig i at Lukas er flott men det er "tatt" Av venniners barn eller nevøer etc.. Men, hvor "nær" eller "fjernt" må navnet være for at vi ikke kan velge det??

Nikolai, Tobias, Martin, Simen, Isak, Andreas, Sander, Vetle, Imre, Sondre, Espen, Johannes er et utvalg av navn jeg ikke "kan" velge da..

Men Christian er fint:)

Skrevet

Uff, kjedelig. Mange fine navn du ikke kan bruke da.. :( Vet ikke hvor nærmt eller fjernt navnet kan være. Min ene søster har kalt ungen sin det samme som en tremenning av oss, men han bor langt herfra og har ikke kontakt med han egentlig. Så det spørs vel hvor mye omgang du har med personen..kanskje? Nevøer og nieser som er mye sammen trenger jo ikke hete det samme f.eks.. ;) Og så trenger man jo ikke kalle ungen det samme som en annen i vennegjengen som man er med... Men det er ikke lett å finne et navn som ingen andre har eller som du ikke forbinder med en eller annen dust fra skolen heller..hehe.. ;)

Lykke til ivertfall!!! :)

Skrevet

Har ikke forslag til guttenavn, men skulle si at både jeg og søsteren min valgte navnet "Grace" til døtrene våre, som er født med 9 ukers mellomrom, uten at vi visste det. Min datter heter Clara-Grace og begge navn skulle brukes, hennes heter Alena Grace og bare Grace skulle brukes. Søsteren spurte meg om det var greit for meg at de brukte Grace (min datter er eldst av jentene), og jeg sa det var greit for meg. Så der har du kusiner med nesten samme navn, Grace og Clara-Grace, og vi synes det går bare bra. Jentene liker å ha liknende navn og. :-)

Skrevet

viss da blir gutt:

Teodor

Lukas

Kasper

viss jenta:

Live

Adriana

Mira

menne vanskelig å bestemma seg:)

Skrevet

Marcel <3

Skrevet

jeg skal også ha gutt og lurer veldig på navn...

Nå er det litt Benjamin og Kevin.

Men jeg ombestemmer meg hele tiden så aaaner ikke hva det blir.

Hadde jeg fått jente var navnet klart nesten fra starten.

Men syns alle guttenavn er så like og så "oppbrukte".

Skrevet

Enig med deg zara76.. Guttenavn er "oppbrukte"..

Vi ombestemmer oss hele tiden!! Nå har tankene mine surret innom alt fra Mika, Luka, Storm, Haavard og Steinar så kan jo ikke akkurat si at jeg har satt meg selv i en spesiell boks heller!!

Skrevet

Vi vet ikke hva vi får enda... men har jo snakket litt om det.. syns ikke det er så mange fine navn.. sander er ett alternativ.. niklas syns jeg også er fint.. men ikke sambo..

Har en mathias fra før .. ;)

Skrevet

Er jo så mange fine guttenavn, og slett ikke alle er oppbrukt!

Synes Jonas og Erlend er veldig fine navn, Håkon ville jeg heller skrevet Haakon - lettere i disse dager...

Ellers er Johan, Magnus, Martin, Olav, Alfred veldig fine navn - hvis du liker den type navn.

Men er ikke lett å bestemme seg nei...:)

Skrevet

Jeg er redd vi aldri kommer til å bli enige, men foreløbig er vi vel nærmest i enighet om Johannes eller Elias.... Det må være noe som høres bra ut både på engelsk og på norsk.

Jeg liker Haakon veldig godt, men helt umulig å si på engelsk.

Og Jonathan er favorittnavnet mitt, men det kommer jeg aldri til å få gjennom. Jeg er redd det blir navnløst ved fødselen gitt....

Skrevet

Nå står Vebjørn og Runar sterkest hos meg..men forandrer sikkert mening underveis

Skrevet

Trym

Sander

Lukas

Får vi gutt blir det nok et av disse!

Skrevet

eg tru nok vi ska kalle gulle vårt for Dennis om vi får gutt. =) ha snakka litt om Henrik og Ruben og ;)

Skrevet

Her har vi så langt kun et forslag, og det er Kristoffer. :) Men trenger flere alternativer.. ikke lett med guttenavn synes jeg..

Skrevet

Hei! Vi vet ikke kjønnet på vår skatt i magen, men vi har da noen forslag til guttenavn, så vi får se etter fødselen..;)

*Patrick

*Benjamin

*Jonathan

*Nicholas

..Liker ikke standard, typisk klassiske navn, liker å skille oss litt ut..;)

Lucas synes jeg også er kjempefint, men det er veldig oppbrukt til nå i 2008 der hvor jeg bor.

Skrevet

jeg heller til Emrik jeg. De er ikke blitt poppis enda og har fin betydning.

Skrevet

Vi venter også gutt, men jeg synes det er vanskelig med navn. Jeg har klare jentenavn-favoritter, men ikke noen helt spesielle når det gjelder guttenavn. Vi klarer vel å enes før eller senere... mulig det blir en liten Johannes (oppkalling), men vi er langt fra å ha bestemt oss enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...