satser & vesla Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hei. Tenkte å ha egen tråd for oss som har mistet i sa/ma slik at vi kan dele erfaring, gi råd og støtte opp hverandre veien videre. Jeg mistet i sa for en uke siden, det var min andre sa på halv år (+ en kjemisk gravidtet). Nordica vil at jeg skal gå på progesteron neste gang. Så nå mens jeg venter på mensen har jeg gått til akupunktur for å få syklusen på plass. I dag blør jeg knapt, smertene er borte og formen er bra. Jeg håper at pergo og progesteronen vil få neste spire på plass :-) Jeg kjenner at jeg er forsatt positiv og optimist. Tror ikke jeg kommer til å la bekymringer ta overhånd, men klart jeg kan bli litt nervøs for å miste igjen. Flere her som vil komme med noe innspill. . Lykke til her jenter.
Tjorven1 Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Bra tiltak - har tenkt på det selv, men vært litt skeptisk at de andre nygravide skal lese her, og bli unødvendig redde og enstelige.. Men vi satser på at de ikke gjør det. :-) Jeg har jo omtrent samme historie som deg. SA uke 5 i januar, og MA i uke 8+ i april - har hatt en lang vei å gå for at alt skulle komme ut, og hadde utskrapning og siste (bank i bordet) sykehusopphold nå i juni. Alt så bra ut på kontroll i forrige uke - hadde nemmelig fått "svangerskaps" syster på eggestokkene også, de tetter igjen eggestokkene når man er gravid. men de er bare som noen poser nå - hadde ett modent egg, og kunne ha reist dagen etter (forrige torsdag), men valgte å bli hjemme - mye jobb og flytting. Så alle gode ting er tre - satser på ny tur i slutten av juli. Jeg har fått resept på Crinone som jeg skal ta hver morgen fra ins. frem til evt. jeg er i uke 12. ALLE legene jeg har møtt sier at det er helt normalt å abortere to ganger etterhverandre - det er heller regelen enn unntaket. Det er først om man aborterer tre ganger at sykehuset tar seg råd til å utrede, jeg satser på at det er riktig - og at både du (Satser) og jeg lykkes på tredje forsøk! Pergo og Progesteronen hva er det for? Liker bare å vite.. Hos meg tror de jeg kan ha litt dårlig blodsirkulasjon i livmoren, pga sro operasjon, derfor crinone -som jeg vet alt for lite om - får lese litt nå jeg ;-) Takk for at du laget tråden. Håper vi ikke er så mange her.
satser & vesla Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Overskriften sier det meste og hvis engstelige nygravide ikke ønsker å lese det så trenger man ikke å gå inn. Jeg var inne på mistet, gravid på nytt - men vi er jo ikke samme situasjon der de andre sier "jeg og gubben skal prøve igjen nå med eneste gang" ;-) V i må jo vente på mensen for å komme oss videre. Så derfor savnet jeg en slik tråd her for oss "pendlere" :-) Pergo tar jeg pga jeg har prøvd flere ganger - pergoen er for å puffe på eggeløsningen (har holdt på i 1,5år pga en tett eggeleder) og Crinone er jo en progesteron eller tar jeg feil? Det var Nordica som anbefalte at jeg begynte med det neste gang. Jeg viste ikke at det øker blodsirkulasjonen nede, trodde det ga progesteronsstøtte. . ? Ehh jeg må lese litt mer jeg også ;-) Finner du ut noe så kan du jo skrive det ned her, slik at jeg også kan bli litt klokere. . . Jeg har handlet inn pergotime, otrivielle eggeløsningsprøyte og nå er det bare å ønske mensen velkommen. Tror det er første gang jeg gleder meg til den kommer ;-) P.S..gynokolen min sa det samme som din, det er sjelden at man aborterer mer enn en el to ganger. Jeg var hos ham i dag for å ta sikkelig sjekk for å se om alt er i orden, tok t.o.m blodprøve for å utelukke evt infeksjon. Deilig med en lege som er nøye. Har gått til akupunkturen to ganger siden sa nå, skal ta en time neste uke også. Jeg håper heller ikke at vi blir mange her, vi vil jo at folk skal lykkes :-)
hegeno Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Tror jeg blir med her selv om jeg bare har mistet en gang ... Ble gravid på første forsøk på Stork i februar, men hadde en tidlig SA. Har hatt to forsøk etter det hvor det ikke har skjedd noe. Var og fikk sjekket eggledere og livmor i går og det så heldigvis bra ut. Skal på 4. tur til Stork i neste uke. Håper at det også denne gang slår til på dag 15. Har faktisk kjøpe flybilletter siden jeg fikk tur retur for 580 kroner om jeg bestilte nå. Får heller droppe og bruke dem om ikke det slår til;) Har så langt ikke brukt noen hormoner og har heller ikke fått anbefalt det foreløpig. De to gynekologene jeg har vært hos har sagt at det ikke er noen grunn til det. Vil også helst slippe selv så inntil videre prøver jeg meg uten. Lykke til satser og tjorven!
satser & vesla Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2008 Hei Hegno. Takk! Jøss, det er jo imponerende at man blir gravid på første forsøk. Trist at du mistet, det klaffer nok for deg igjen ganske snart. Ønsker deg lykke til neste uke, krysser fingrer og tær for deg :-) Gi gjerne lyd fra deg om hvordan det går med deg veien videre. . .
Tjorven1 Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Så spennden, når i neste uke reiser du? Ja, nå har jeg lest om det - og det er den type hormon du sie, hmm men han sa altså det... alle prøvene mine er innen for normalen. Fant denne "glad historien": Etter min andre ufrivillige abort og utskrapning var jeg urolig for infeksjon og fikk ordnet etterkontroll på sykehuset. Fikk snakket en del med gynekologen som skrev ut resept på Crinone vaginal gel som jeg skulle starte å ta umiddelbart når jeg ble gravid igjen. Denne legen hadde ikke vært innvolvert i den private utredningen som vi ordnet og denne legen tok absolutt ingen prøver av meg før han skrev ut resepten. Jeg ble gravid igjen ca 1,5 mnd etter at jeg mistet for andre gang. Brukte Crinone vaginal gel ut uke 14 - ifølge legen skulle jeg bruke det ut uke 12, men jeg såg ingen grunn til å ikke bruke opp resepten jeg hadde. Ang. tråden - kjempe bra! Helt enig med deg, jeg har også vært inne på mistet - gravid igjen.. For det første er jeg jo ikke gravid igjen, også for det andre som du sier: Jeg og gubben skal kjøre på igjen.. osv. Flott tiltak!
hegeno Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Jeg håper å reise torsdag. Da er jeg på dag 15 i syklusen min og jeg har stort sett eggløsning på dag 15. Har faktisk kjøpt flybilletter. fikk tur retur til 580 kroner så da tok jeg sjansen og kjøpte selv om det selvsagt er mulighet for at det både blir på dag 14 eller 16 Det var så rimelig at jeg ikke kunne unngå å slå til:)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Hei Tjorven 1, Hvis du har dårlig blodsirkulasjon i livmoren, så kan det hjelpe med akupunktur. Jeg går til Fjeld klinikken og de påstår at akupunktur reduserer faren for abort med 50%. De anbefalte også å ta sterkeste dose vitamin E som fåes på helsekost. Lykke til!
Storkfrøken69 Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Hei Er veldig usikker på om jeg skal skrive eller ikke. Men så lot jeg egosimen styre. Det er tross alt noe annet å snakke med noen som har opplevd det samme. Jeg ble og gravid på første forsøk. Legen så to egg på UL dagen før jeg reiste. Spenningen var derfor stor da jeg skulle på ultralyd i uke 8. Er det en eller er det faktisk tvillinger? Innerst inne håpet jeg litt på det siste... ) Konklusjonen slo meg ganske hardt i trynet da den viste seg å være 0. Jeg hadde et såkalt blighted ovum. Jeg slet veldig den første tiden med angst for at det skulle skje igjen. Vel, det har jeg forsåvidt sluppet. Bekymringen har heller blitt at jeg ikke har blitt gravid igjen. Men, jeg klarer ikke å gi meg enda. Jeg har jo tross alt vært gravid en gang, så jeg vet jo at jeg kan bli det )
satser & vesla Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. juli 2008 Hei. Uff, for en nedtur det må ha vært å få den beskjeden om at det ikke var noe der. Skjønner godt at du slet med at det kunne skje igjen. Den redselen du føler er ikke god å ha. Derfor er det godt med egen tråd om det. Her kan vi snakke fritt om hva man føler og få støtte fra andre som har opplevd lignende situasjon. Det er jo også godt å vite at man kan bli gravid og prøver igjen :-) Jeg var på Ul i uka her og da så alt bra ut, ingen tegn på infeksjon foreløpig. Har også fått ordnet meg meg resept på cirone. Så nå nyter jeg sommeren og håper at det blir en købentur på oss snart :-) Ha en fin helg jenter :-)
satser & vesla Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2008 Heia jenter. Hvordan går det med dere jenter? Jeg tror syklusen min er på bærtur, jeg har hatt ca 2 uker med MASSE "eggeløsningslim". Håper inderlig at mensen kommer om 1- 2 uker. For da klaffer det med fridager og reise :-)
Tjorven1 Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Alt bra her. Har hatt min første tr siden februar, merkelig mye dag en, og nesten ingenting dag to, og ingen ting dag tre i dag.. hmm... ja ja ja men legen så el for to uker siden så. Jeg har bestemt meg til å vente en mnd til.. Jeg har vel el om 11 dager nå, men holder på å flytte, mye og gjøre på jobben, for kun 3 uker oppstykket ferie i år, er kjempe sliten, og får venner på besøk om to uker. Så jeg tror faktisk jeg skal være fornuftig å satse på august i stede for juli - er så sliten at om du sier bø til meg, beg. jeg å gråte. Dere andre da?
hegeno Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Det høres ut som en kjempegod vurdering Tjorven!!! Jeg hadde pause i juni, hadde to ukers ferie og koste meg med gin tonic og hvitvin i solen :-) Når juli kom var jeg full av energi og positiv i forhold til et nytt forsøk. Tror vi har større sjanse for å lykkes når vi er litt ovenpå. I hvert fall takler vi nedturen svært mye bedre Jeg var i Køben på fredag. Denne gangen tok jeg ikke fly før 10.20 og hjem alt 17.25. Føler i grunn jeg har tråkket gatene i Køben nok, så det var godt å ha så få timer. Aller best var det kanskje å slippe å gå hjemmefra klokken fem om morningen, men å kunne stå opp i normal tid:)
satser & vesla Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2008 Hei Tjorven, skjønner godt at du vil vente til det roer seg ned. Lurt å samle opp energi og krefter til å gjennomgå en ny runde. Det er slitsomt å flytte, men godt når alt er overstått. Hegeno, så spennende at du har vært i Køben. Jeg krysser fingrer og tær for at du klaffer denne gang. Betyr det at du har IKM rundtomkring den 24 juli? Jeg skal tenke på deg og håpe at det kommer en liten spire der som klamrer seg fast fram til terminen :-) Jeg har hørt at noen opplever etter sa/ma at mensen kommer og for plutselig å slutte brått. Tror jeg skal innom gynokologen min for å sjekke om det er folikker der uansett om jeg blør en eller flere dager. Men, samtidig ubehagelig hvis mensen ikke blir som vanlig. Blir liksom ut av kontroll. . . Så jeg krysser for at den kommer om 1-2 uker. Ha en fin sommerkveld da jenter. . .
hegeno Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 Takk for det satser:) Jeg har sykluser på 30 dager, så for meg blir IKM lørdag 26. Håper også at den skal sitte denne gangen, men føler meg egentlig litt likegyldig til det hele. Skjer det så er det topp, om ikke så er det helt okay å prøve noen ganger til. Jeg er tross alt 38, så sannsynligheten for å bli gravid er ikke så veldig høy ved hvert forsøk;) Er det første vanlige mens etter SA? Min kom helt som vanlig 4 uker etter SA, men folk har sikkert ulike erfaringener. Greit å rådføre seg med en gynekolog.
Tjorven1 Skrevet 16. juli 2008 #16 Skrevet 16. juli 2008 Takk takk - ja jeg er også sikker på det.. Skal bli deilig med ferie nå. Jeg hadde normal mes etter 4 uker etter sa - men bløde jo konstant i nesten 8 uker etter ma - nå fikk jeg mensen akkurat 28 dager etter siste utskrapning - men den varte bare i en dag, også var den over?!? merkelig - jeg bruker å ha tr i 2 dager, og så litt dag 3. Sikker bra jeg venter en mnd tror jeg.. Hegeno - så spennende - håper det går nå. Jeg også er egentlig så lei Køben, så deilig at du slapp å være der lenge - er mentalt ferdig. Sist jeg var der hadde jeg jo hatt en sa, det var da det skiftet - før det storkoste jeg meg der. Satser vi for håpe alt stabiliserer seg for deg nå, hadde du tenkt å dra til Køben da i august? Ha en fin sommer dag!
satser & vesla Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. juli 2008 Heisann. Nesten 5 uker siden sa nå og har ennå ingen pms symtomer... Ser ut som at det blir litt forsinket for min del. Heldigvis har jeg par venner i Oslo som jeg har kaffeslabberas med før jeg reiser hjemover. På denne måten får jeg litt mer ut av køben når jeg først er der :-) Jeg håper på købentur i august ja :-) Krysser fingrer og tær for at det klaffer. . . Ha en fin sommerdag dere også. Skal gå tur i skogen i ettermiddag, deilig 8-)
Tjorven1 Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Satser: Så bra - da kanskje vi for oss en tur ned likt, og kan "følge" hverandre i svangerskapet ;-) -Det hadde vært hyggelig!
satser & vesla Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. juli 2008 Beklager, jeg mente jeg har par venner i KØBEN som jeg kan ta kaffeslabberas med.... tastetrykkfeil ;-)
satser & vesla Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. juli 2008 Tjorven1, det ville ha vært koselig ja :-) Krysser alt jeg har for at vi alle her inne blir gravid ganske snart!!!!
hegeno Skrevet 17. juli 2008 #21 Skrevet 17. juli 2008 hehe, det hørtes mer logisk ut. Satt og grunnet litt på om ikke det var fryktelig slitsomt å stoppe i oslo for kaffe på vei hjem Håper dere begge kan få tur i august! Jeg er merkelig rolig den her gangen, men spenningen stiger kanskje mer når det vipper over i uke to. Kommer ikke til å teste før tidligst to uker etter inseminasjon den her gangen heller. Det pleier å funke bra, for da får jeg mensen før jeg rekker å teste Tester faktisk kun etter første forsøk, men da begynte jeg til gjengjeld å teste på dag ni og brukte sikkert 4 tester
satser & vesla Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 22. juli 2008 I dag spottet jeg, mensen kommer i løpet av par dager. Så glad jeg er, endelig er ventetiden over. Det SKAL bli købentur på meg :-) Hvordan går det med deg hegeno, jeg tenker på deg og håper det er en spire i deg :-) Jeg begynner med ferien min fom neste uke, så det klaffer veldig med å ta en ferietur nedover. klemmer
hegeno Skrevet 22. juli 2008 #23 Skrevet 22. juli 2008 Så bra satser!!! Da er det bare å starte tellingen av dager :-) Deilig også når det klaffer med ferie så slipper man stress i forhold til jobb. Første gang jeg var på Stork tok vi det som en ferie og var nesten en uke i Køben. Kanskje det er det som er cluet for å bli gravid Jeg er på dag 11 nå. Tror ikke jeg er gravid denne gangen heller, men får prøve å være postiv frem til helgen. Enten kommer mensen fredag eller så kan jeg ta en test lørdag. Føler mest av alt at mensen er på vei.
satser & vesla Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #24 Skrevet 27. juli 2008 Jeg har en merkelig mens i syklusen her. Først spottet jeg på tirsdag, så blødde jeg bittelittegrann på lørdag, så fikk jeg slimete mørk blod på søndag (ligner på da jeg hadde sa) og nå knapt blod igjen. Så jeg vet ikke helt hvor jeg er i syklusen. Men, jeg teller fom i dag pga mensmurringen er kommet. Så får vi se når jeg drar til gynokologen på dag 11 i syklusen. Hvordan går det med deg hegeno? I går ville jeg ha vært 12 uker, litt vemodig å tenke på det. Men, samtidig glad for at jeg faktisk kan bli gravid :-)
hegeno Skrevet 28. juli 2008 #25 Skrevet 28. juli 2008 Det gir en trygghet å vite at man kan bli gravid ja :-) Jeg ble ikke gravid denne gangen heller, men siden jeg tross alt er 38 er jo 4 forsøk ingen ting Neste eggløsning kommer når jeg egentlig skulle ha reist på ferie, men har bestemt meg for at jeg uansett tar en tur til Køben og heller kommer en dag eller to etter til sørlandet. Føler ikke jeg har tid til å hoppe over så mange sykluser. denne gangen skal jeg prøve å ikke drikke kaffe. er ingen stordrikker, men tenkte at om det å ikke drikke kaffe i det hele tatt kan ha noe for seg så er ikke det et særlig stort offer for meg. Skal selvsagt kose meg med en cappuccino innmellom, men jeg trenger ikke hver dag. Regner med at mitt neste forsøk blir 10. eller 11. august. Det blir vel kanskje noen dager før for deg satser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå