Gjest anouschka with Love Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hei, I dag kom sønnen vår hjem fra ferie med pappaen og stemoren sin. Han er 11 år og fortalte at stemor hadde sagt at alle barn fikk barnebidrag fra staten. Min sønn hadde rettet henne og sagt at pappa betaler ikke fordi han har ikke vanlig jobb (han har vært gjennom NAV). Dette nektet hun på og sa at ALLE fikk derfor av NAV. Vi får 590 kroner i måneden av NAV siden jeg har 50% bidragsforskudd. Kjente jeg ble litt irritert. De er på restauranter og dyre ferier (med og uten sønnen min vel og merke) og flere snowboardturer i året. I 11 år har jeg forsørget sønnen alene. Nå forteller han meg at pappa jobber for NAV i arbeidstrening (noe jeg også har blitt fortalt av far) og mottar yrkesrettet attføring. Samtidig sier sønnen at pappaen har fortalt at han får mellom 30-40 000,- i måneden. En dag i ferien var han med pappaen på jobb. Da hentet de 15 000,- i en bunke med strikk på hos arb.giveren mens min sønn var med. Han fortalte at pappa sa at bonus skulle man få i hånda! Jeg blir så oppgitt! Om han jobber svart og mottar trygd så er dette forkastelig. I tillegg betaler han ikke barnebidrag. Jeg blir irritert på folk som stjeler fra skattekassa som vi andre sliter ræva av oss for å fylle opp. ARGHHH. Noen tips takk? Skal jeg melde fra?? Og til hvem? Eller kan jeg ringe NAV og høre om han faktisk mottar attføring fremdeles? Har ikke lyst å søke om ny bidragsavregning om han alikevel går på trygd. Men om han jobber så skal han egentlig betale 2700,- pr måned. Noe vi aldri har fått. URETTFERDIG :SSSS
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg ville ha gitt beskjed på NAV trygd. Men det der blir ikke enkelt å finne ut av, det vet jeg av erfaring. Bf her hadde også "bonus" som kom rett i handa. Da viser det jo ikke på selvangivelsen, og blir vanskelig å bevise. Kanskje de vil være mer interessert i å finne ut av det siden han går på trygd?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 En ting til; de kan sette bidraget etter skjønn, dvs de mener han har mer enn han sier, men kan ikke helt bevise det. Da blir det opp til han å motbevise.
Gjest anouschka with Love Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Takk for svar! Jeg ringer NAV i morgen å hører
¤ my precious ¤ Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Hmmm, dette lurer jeg litt på også... Pappa'n til sønnen min har egentlig mye høyere inntekt enn trygdeverket er klar over, siden mye av inntekten hans er svart... Irriterende, mildt sagt! Blir glad hvis du vil oppdatere denne tråden når du har snakket med NAV :-))
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Vil du ødelegge for faren til din sønn? Det kan gå utover din sønn.
Gjest anouschka with Love Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Hello anonym 09:09!!! Når man setter et barn til verden så får man selvsagt være med å betale for det! Hvordan kan det gå utover min sønn mer enn det gjør allerede? Ødelegge for faren til min sønn? Å unndra 3-400 000,- i året er storsvindel. Lover og regler gjelder for alle. Han ødelegger for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Jeg er enig med HI her. Om bf har vært dum nok til å sette pengene i banken, så kan kontoutskriftene hans være bevis nok, tror jeg. Kan du oppdatere oss om hvordan det går, HI?
Gjest anouschka with Love Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Oppdaterer... I dag har jeg søkt om ny bidragsvurdering utifra skjønn og enkelte opplysninger jeg har fått angående fars inntektsevne. Jeg ble satt rett over til NAV kontroll etter at jeg forklarte situasjonen. Er skikkelig ekkel situasjon å bli innblandet i men rett skal være rett. Han svindler faktisk meg og sin egen sønn også ved å unnlate seg å betale bidrag som andre. Om folk blir irriterte over dette så skal jeg si at jeg har kjempet hardt i 11 år med utdanning og jobb, og forsørgelse alene. Det er et stort ansvar. Nå håper jeg han bidrar eller forstår at dette ikke er greit mer. Nok er nok. Jeg er lei av å finansiere deres ferier og dyre middager på restaurant når vi sitter her hjemme med høye utgifter. Nå skal sønnen på privatskole også til 2000 pr måned (buss og skole). Å ikke betale for sitt barn er skammelig. Vet ikke hvor dette ender... I bidragsendringen skrev jeg uansett inn grunnen... Det er jo også riktig.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jeg forstår deg veldig godt. Har selv "jaktet" på bf's inntekt i alle år. Litt svart og litt hvit inntekt, forfalskning av lønnslipper, fått arbeidsgiver til å skrive brev med feilinfo osv osv. Nå ser det ut til at han har gitt opp litt av dette lureriet, etter mange års prøving. Jeg har vel klart å "dressere" ham... hehe... Det lønner seg ikke å lure meg lenger, og han har vel innsett det etterhvert. Han ser helst at han slipper å finansiere mine "utskeielser", som han sier.Han har prestert å si at det jeg gjør når jeg får bidraget, er å stikke til sentrum og bruke de på klær og øl. Det sier vel mer om ham enn meg;) Nei, rett skal være rett. De får jaggu betale litt for at barnet skal få en bedre hverdag, de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå