Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags planer har dere om hvordan den lille skal sove og hva skal den sove i?

Her i heimen står valget mellom en sprinkelseng med hjul som kan brukes de neste 2-3 årene og som kan lett flyttes rundt i huset. Alternativt lurer vi også på om vi skal anskaffe oss en moses kurv eller vugge som kan henge fra taket.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha en liten vugge på soverommet den første tiden. En vanlig enkel hvit vugge som kan gjøres om til benk med at ta bort den ene siden og meiene. Senere skal han overta sprinkelsengen og storesøster får juniorseng. I stua har vi en leandervugge på stativ (stativ pga. gipstak)

Skrevet

Sist hadde vi forresten ikke den vugga på soverommet, men en indisk babyvugge fra www.laidback.no men den likte jeg ikke, så den får bare ligge på loftet.

Skrevet

Vi skal bruke vuggen fra samboern min var liten i stua.

Så tenker vi å kjøpe kurv (moses-kurv som du skriv, har aldri hørt det før hehe) til og ha på soverommet i begynnelsen, før vi går over til sprinkelseng.

Har også vurdert sånn Leander-vugge som henges fra taket. Men siden vi får en vanlig vugge til å ha i stuen, tror jeg vi går for kurv på soverommet :)

Syns det ser så fryktelig stort ut med en sånn sprinkelseng helt fra begynnelsen...

Skrevet

Vi skal ha en sprinkelseng på vårt rom. Har ikke kjøpt enda siden jeg ikke er mer en 5 måneder, men blir nok en enkel hvit fra ikea eller no :) åsså skal vi ha en vugge i stua som den lille kan kose seg i visst det skulle falle i smak :)

Skrevet

litt usikker på hva jeg skal gjøre..

Lillegutt er 23 mnd når babyen kommer.. så kjipt å kjøpe enda en sprinkelseng.. men samtidig er det unødig å bytte hvis han fortsatt sover godt i sprinkelsenga.. men lurer veldig på den juniorsenga som gutsbestebarn har kjøpt.. mener ho skrev et sted at den har sengehest o.l.. så mulig vi også prøver å finne noe lignende.. også blir det vogge på soverommert den første tiden, og en vogge som jeg selv og alle søskenbarna mine har sovet i. Den er skikkelig kremkake.. hehe.. men gidder ikke å kjøpe en ny en ;)

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt den enda, men den jeg har sett på (på barnashus) er mer som en vanlig sprinkelseng bare at den er 70 x 140 cm og sprinkelene er såpass lave at barnet kan klatre ut og inn av den, men ikke rulle ut av den.

Skrevet

Altså den er ikke som en sprinkelseng i den fortand for den er jo mye lavere.

Skrevet

vi skal ha sprinkelseng på soverommet vårt den første tiden, pluss at det blir en babykurv med himmel i stua :) det er jo ikke akkurat nødvendig, men veldig koselig :)

Skrevet

Skal ogsaa kjoepe sprinkelseng fra IKEA. :)

Skrevet

Når jeg har kommet i 3 trimester så blir det vel en tur til Ikea. Kommer sikkert til å gå helt amok, men det er morro da! Kommer til å kjøpe en enkel sprinkelseng, har ikke sett meg ut noen enda. Vi har også lyst til at hun skal sove litt sammen med oss i senga, er så kos det :)

Skrevet

Her blir det sprinkelseng.

Med datteren min var planen at hun skulle sove i min gamle vugge, men da jeg la henne oppi den nektet hun å sove der, så endte opp med sprinkelseng den gangen, derfor satser jeg på det fra begynnelsen nå.

Skrevet

Vi har senga etter sambo stående, den er mindre enn en sprinkelseng, men egner seg kun til babyer som ikke kan stå selv ;) Tenker vi setter den på soverommet, blir nok byttet ut med en enkel hvit sprinkelseng etterhvert.

Jeg har veldig lyst på en Slyngevugge (bykatari.no) til å bruke i stua, ser så vanvittig deilig ut å ligge i, og egner seg godt til å bruke som reiseseng (følger med oppheng til å bruke i døråpninger).

Skrevet

Vi har kjøpt ei kjempefin seng fra IKEA som babyen skal sove i på natta, åsså tenkte jeg å kjøpe en kurv til dagtid;) Så har jeg babyen i stua i begynnelsen, så slipper jeg å bli helt hønemor og fly inn på soverommet hele tiden, hehe...;)

Skrevet

I begynnelsen sover småen enten i sprinkelsenga eller i vognbaggen. (Det samme gjorde broren og det fungerte fint).

Etterhvert går vi over til at babyen alltid sover i sprinkelsenga når det soves inne, eller i vogna når den sover ute.

Skrevet

Vi har en vugge som farfar har laget i stua, og en sprinkelseng på barnerommet - det får holde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...