mamma til gutt06&jente08:) Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Flere som har lavt blodtrykk? Har ligget mellom 90/51 til 105/65. Er ikke dette veldig lavt? Legen sier bare at det er sånn å være gravid på sommeren, men det har jo ikke vært noe kjempevarmt ute ennå. Temperaturen har til nå vær på 16-20 grader.. Sist svangerskap lå jeg hele tiden på 118-127.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jormor sa til meg idag at jeg har litt lavt blodtrykk, særlig undertrykket. Første gang jeg målte det hos legen i uke 8 var det 120/55 og idag var det på 100/50. Vet egentlig ikke hva det betyr for hun snakket ikke noe mer om det, sa bare at det var lavt...
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 neida, idretsmenn har et slikt blodtrykk, så er ikke farlig.. ikke ennå . JM ville sakt i fra hvis det var det. jeg hadde det slik i mitt forige svangerskap, men fant ut at å spise lakrisbåter var jo ikke så dumt da.. hehe (nam nam) lakris øker blodtrykket.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har til vanlig lavt bl og ekstra lavt under graviditeten. Det er ikke farlig, men mange som blir svimle oog man er i litt større fare for å besvime o.l. Jeg kan f.eks ikke stå lenge av gangen, i kø, eller når jeg lager mat, sminker meg osv...ganske rar følelse, men jeg må enten sette meg eller så går jeg i bakken. Jeg kan heller ikke gå lenge...f.eks. shopping funker ikke..må sette meg ned å hvile+ drikke etter max et kvarter. Men, viktig å drikke masse og sette seg ned om man føler man må det. Derimot ikke alle som merker bl er lavt en gang... Det er mye værre med høyt blodtrykk så ikke bekymre deg du...
tine1977 Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Jeg hadde 100/55 i dag hos legen, syntes det var veldig lavt. Men så lenge jeg ikke har noe plager med det med svimmelhet, så er det ingenting å gjøre sa de.
minimee->Trym Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Hadde problemer med lavt blodtrykk ved førstegangskontroll, 110/60. Tok kosttilskudd i 2 uker (GRAVID-fåes på apoteket, til 1.trimester), og i løpet av de 2 ukene, økte trykket til 115/70. Vet ikke hva som gjore det, men jern kan kanskje ha en innvirkende årsak?? Har vel alltid ligget på ca. 110/65, men ikke bra med for lavt heller.
Klar Som Et Egg Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 BT er ikke for lavt før en merker mye symptomer på det.. har du lavt BT, men ingen symptomer, tåler kroppen din det godt, altså ingen fare.. som regel svinger BT litt i løpet av dagen, og er spesielt utsatt under graviditet. vil ikke si at rundt 100/50 er altfor lavt dersom en ikke er plaget med det.. går overtrykket ned under nitti, undertrykket ned på 40-tallet, så begynner det å bli ganske lavt, og være grunn til ettertanke.. bare ta det med ro dersom du blir svimmel, prikker for øynene etc.. det er ikke noe som er verre enn å gå rundt å være svingstang, det er kjempe-kjedelig.. får ikke gjort så mye fornuftig.. men da har en unnskyldning til å slenge seg ned på sofan :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå