Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hei alle på BarnetMitt.com! Jeg har vært borte i årevis og dumpet innom nå i ferien. Jentene mine er blitt nesten 4 og nesten 6 år. Er det litt liten trafikk her? Kanskje fordi det er ferietid? Iallefall; jeg la en melding på Aleneforeldre, og kopierer den over her. Jeg melder meg nå inn her, for det er ofte bedre å spørre folk med erfaring enn å sitte i telefonkø til NAV. Saken er; i oktober i fjor sendte jeg søknad om barnebidrag, fikk brev i posten om at Far skal betale 3800 i måneden for 2 barn. Fine greier. I januar fikk jeg første innskudd. Så har det aldri kommet mer. Meldte NAV nå i sommer og de sa at jeg kunne melde inn til innkrevningssentralen, men jeg vegrer meg. Tror det vil føre med seg raseri, vanvidd og bråk for oss. Så nå kjære aleneforeldre; de pengene far "skylder", vil de noensinne komme til oss? Kan jeg tenke at jeg sparer til konfirmasjon og moped om 10 år? Eller vil han få den gjelden slettet? Må jeg kreve inn de pengene selv? Hva skjer i sånne saker som dette? Hilsen Dvaski
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Det er uhyre vanskelig å få bidragsgjeld slettet,så det skal du ikke være redd for. Si fra til NAV at pgs dårlig evne til å betale for seg, så vil du ha tvangstrekk. Det kan du, hvis de ser at han er dårlig til å betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå