Gå til innhold

Noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en alle tiders gutt på seks år. Han er alltid blid, smilende og finner på mye rart :)

Han har alltid vært aktiv, ikke for aktiv, og har god konsentrasjon og utholdenhet på alle områder.

Når han blir skikkelig lei seg/skuffet, ofte kombinert med mindre søvn, kan han slå og sparke.

Vi prater med han om dette og det vil på en måte ikke gå seg til.

Når jeg var liten, gjorde jeg det samme selv, og det ble et greitt menneske av meg :)

Noen som har råd om hvordan vi kan prøve å få dette til å avta?

Jeg er selv pedagogisk leder i barnehage og utdannet førskolelærer, så jeg har litt kunnskap på området.

Det er lettere å oppdra andre sine barn enn sine egne, når en jobber i barnehage.

Blir veldig glad for andre med lignende historier eller gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at dette kan forekomme når han får en avvisning også, hvis han har mindre søvn i kroppen.

Han er også slik når han har fått i seg en del sukker, noe som mange barn reagerer på. Han blir ikke veldig aktiv slik mange andre, men aggressiv.

Viktig å presisere at dette ikke er hele tiden, men i perioder der han sovner senere enn vanlig eller må opp tidlig. Kan også legge til at han er en gutt som ikke trenger så veldig mye søvn.

Skrevet

Vet ikke helt om det var dette du tenkte på - men har en superhissig og overfølsom seksåring her om dagen. Han er som en berg og dalbane. Jeg trøster meg med at 6 årsalderen for mange kan være vanskelig;-)

Skrevet

Slår han og sparker da? Det er det som bekymrer meg. Han har slått når han var mindre også, men ikke ofte. Det er vel vanlig med slik oppførsel i seks års-alder. Er jo noe som heter seks års-trassen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...