Gå til innhold

pris på barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha en utenforstående barnevakt for første gang på lørdag, og skal jo da betale henne litt for jobben... men aner ikke hva som er normalt...

hun er 14 år, og hun skal sitte fra kl 19-01. vi har to barn som skal være så og si klare for senga, men hun skal legge dem. ellers blir de da å sitte og se på tv og kose seg med godis og brus på kvelden.

mamma sier at 100 kr timen sikkert er det man betaler nå for tida...

er det noen her som har litt mer erfaring?

kan jeg f.eks betale 500 kr for hele kvelden?? er det dyrt, billig??

merker jeg synes det er greit at besteforedre stiller opp ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 for hele kvelden er VELDIG BRA! ;) 250 holder etter min mening.. Men mulig tidene har forandret seg..

Skrevet

ja tror det er litt lite faktisk.. men jeg synes også det passer.

men jeg fikk jo 50 kr timen da jeg satt barnevakt for ca 13 år siden..

Skrevet

Jeg fikk også ca. 50 kr timen. Er 8 år siden jeg var 14. Men fikk ikke alltid timebetalt. Tror det meste jeg fikk på en kveld var 250 kroner, og da overnattet jeg til og med en natt (og jeg satt for noen kjempe greie folk, ingen av venninene mine fikk i nærheten så mye).

Passet også 2 barn noen timer på ettermiddagen når jeg var 19. Hentet de på skolen og laget middag. Da fikk jeg 50 kr timen (rundet gjerne litt opp i tillegg), så jeg tror ikke timelønnen har steget så veldig ;) Det skal være elendig betalt å sitte barnevakt tror jeg ;o)

Skrevet

Syns det holder med 250 for hele kvelden..

Skrevet

ok. 70 kr X 6 timer... for å passe to barn som sover..

tror vi skal ta sjansen på en fastpris på sånne kvelder jeg.. også kan i heller gi henne timesbetalt om vi bruker henne seinere til kortere ting..

Skrevet

her vi bor er det HELT vanlig å betale 50 kr timen for barnevakt på kveldstid. Det er tross alt en skattefri jobb og de sitter som regel i sofaen og ser på film. Som vår barnevakt sa da jeg spurte om det blei litt mange forespørsler en periode: "lekser må jeg gjøre uansett, når jeg sitter hos dere får jeg tom betalt for det..."

Under her har jeg limt inn tariffen for en del steder det er vanlig for ungdom å arbeide, da betaler mange av dem skatt av lønna og de gjør en aktiv jobb... Mange jobber for borti 20 kr. mindre pr. time en dette på steder hvor de ansatte ikke er organsiert! Ungdommer som er vant til å få 100 kr timen for å sitte barnevakt på kvelden kan risikere å få seg en overraskelse når de begynner å jobbe...

BAKERI: 76,46 kr i timen (16 år), 80,14 kr (17 år) og 97,75 kr (over 18 år).

BENSINSTASJON: 80,75 kr (under 18 år, 97,75 (over 18 år).

BUTIKK: Handel og kontor. 102,31 kroner i timen (under 18 år) 118,28 kroner (over 18 år).

HOTELL: Hotell- og restaurantansatte. 74,80 kroner (16 år), 84,30 kr (17 år) og 98,56 (over 18 år).

KIOSK: 7 Eleven, Narvesen og Deli de Luca. 88,49 kr (under 18 år), 112,48 (over 18 år).

TEKSTIL: Tekstil- og sportsbutikker. 84,84 kr (under 18 år), 111,95 kr (over 18 år).

Skrevet

ja jeg kan de satsene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...