aikipia Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Søsteren min hadde et svangerskap i egglederern og denne sprakk og måtte fjærnes i forrie uke, hun er bare 22 og har ikke noen barn fra før, er så bekymret for at han skal bli plaget med å bli gravid.... gynekologen sa alt så fint ut på den andre siden...er det større sjangs å bli gravis utenfor livmoren hvis man blir gravid flere ganger.??
Gjest ->>- Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 De vurderte å fjerne en av mine en gang, og da jeg spurte og grov i forkant av dette var svarene basically at det ikke er noe som helst problem å bli gravid med bare en eggleder, men at det selvsagt er større risiko for fertilitetsvansker fordi denne kan komme til å bli skadet på noe vis og man da ikke har flere å falle tilbake på. Risikoen for dette er jo likevel minimal. (Og så lenge det bare er egglederen som er skadet vil man jo uansett ha store sjanser for å lykkes med IVF om det skulle komme til det).
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 En liten solskinnshistorie først, min mamma hadde en tett eggelederen. Så ble hun gravid utenfor livmora og den andre eggelederen måtte fjernes, hun fikk da beskjed på sykehuset om at hun var blitt steril... Men det gikk ikke mange år før hun plutselig var gravid hun, med lillesøsteren min :-) Eggene hadde bare banet seg en ny vei, på tross av den tette eggelederen! Søsteren din har alle muligheter for å bli gravid igjen, men det er desverre sånn av hvis man har hatt et svangerskap utenfor livmora er det en sjanse for at det kan skje igjen. Men selv om sjansen for at det skal skje henne er litt større enn for at det skal skje en som aldri har opplevd det før, er jo sjansen liten. Mest sannsynlig går alt bra neste gang...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har gjort det samme som henne og ble gravid og har en søt baby nå. Har ikke hatt noe problemer med det etterpå.
3 rosa og en blå Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har fått 4 barn med en eggleder så det er fult mulig så lenge man har sterke og friske egg og har en mann med god sædkvalitet. Men jeg hørt at noen blir og noen ikke blir gravide og at noen trenger litt hjelp på veien så man må ikke g opp håpet og ikke bekymre seg for dette fordi stress kan føre til at man ikke blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå