Gjest Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Las ett innlegg på anonym forum, og da må jeg bare spørre... Hva tenker dere om elskere/elskerinner...? Kan de ha respekt for seg selv ? Ta til takke med smulene liksom....
Gjest ->>- Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Klart de kan det. Og det er ikke sikkert de vil ha mer enn det du kaller smulene. Det er den som er i et forholds ansvar å leve opp til spillereglene i forholdet. Ingen andres.
Monajenten Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er i grunnen enig med pila.. Det er forsåvidt den som er utro som ikke har noe selvrespekt. Når det er sagt, så syns jeg også at det er skikkelig lavmål å prøve seg på noen som er gift (evt. fortsette når man får vite om det, om man ikke har visst det hele tiden.) Hvis jeg hadde holdt på med en fyr, og fikk etterhvert vite at han var gift, hadde jeg blitt kvalm av ham og garantert ikke funnet ham tiltrekkende noe mer, når jeg fikk vite at han var utro.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja, der er jeg enig. Den som er i et forhold har ansvaret alene uansett. Selv om det ikke akurat er et sympatisk trekk å legge seg bevist etter noen som har partner og familie i mine øyne...men nå er det ikke verre enn å takke nei heller. De fleste klarer jo det fint.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Enig i at den som er i forhold har ansvar for forholdet, men alle har ansvar for egne handlinger..synes ikke det står respekt av å være den andre dama, jeg. Ville ikke vært stolt av det selv...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Ei venninne av var den andre dama, det kom frem da hun ble gravid.... Nå mange år etter ,så har ikke folk glemt at hun var "familie ødeleggeren".. Merkelig det i grunnen at mannen, han slipper liksom unna han.. Men det var jo han som var utro........
solstråla_mi Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 jeg var den andre dama i 2 mnd, til jeg sa att han fikk velge.. han valgte da meg, vi er lykkelige og har 1 barn sammen.. så hender jo att ting er mer enn svart/hvitt... men selv hadde jeg aldri akseptert utroskap, visste ikke om "hun andre" før etter en stund, og da tok det ikke lange stunden føe jeg sa hva jeg mente om saken...
Monajenten Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 blubbami....er du ikke redd for at han skal være utro mot deg da? Han har jo hatt en elsker før, så hvorfor skal han ikke finne seg en ny? Den plassen er jo ledig...?
Lekamøia Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Det er, og må være, den som er i et forhold som er den som har det hele og fulle ansvaret for å ikke være utro. Det er ingen som tvinger noen til å innlede et forhold på si. Det er heller ikke sånn at man blir "lurt" inn i et forhold på si. Alle har et valg, enten de er fulle eller ei når forholdet innledes. Jeg har ingenting til overs for de som bevisst går inn for å få et forhold til noen som allerede er i et forhold, og kan ikke forstå hva som er fristende med det. Når det er sagt tror jeg det er svært få som bevisst går inn for å bli "den andre dama". Fullt så enkelt tror jeg sjelden det er.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 En ting er og ha respekt for seg selv...det jeg IKKE forstår er at noen damer i det hele tatt vil ha ett forhold med en mann som er utro mot sin kone!?! Hvilke verdier har en slik mann liksom?? Nei, det er tragisk..og dessuten kan jeg nesten garantere at denne mannen vil være utro mot den "andre" damen når han går "lei" henne en gang i tiden! Tror nok slike menn har ett mønster som de fortsetter i...de blir nok fort lei av damer.
OneOfTheBoys Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Kunne aldri vært vennine med en dame som bevisst går etter menn med ring på fingen! Og det sier vel sitt.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er venn med henne nå, dette skjedde for 6 år siden, skulle jeg ikke vært venner med henne nå pga noe som skjedde for 6 år siden??, er naboer.Var ikke venner da,men faktisk så reagerer folk på at vi er venner...nå...
OneOfTheBoys Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 Jeg leste ikke det du hadde skrevet, så det var ikke rettet mot det. Jeg hadde nok ikke sluttet å være venner med venninen min om hun gjorde dette en gang eller to. Jeg mener heller at jeg ikke ville valgt å BLI venner med en som bevisst går etter "kun" menn med ring på fingen!! Enkelte damer er sånn. De dyrker selvtilliten sin på at de klarer få menn som er opptatt. Da beviser de liksom at de er bedre enn denne damen som mannen er sammen med. DET gjør meg kvalm!
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Hmmm.... Det er jo to typer elskerinner da ... den som vet om kona og den som ikke gjør det. Dersom elskerinnen ikke vet at mannen har ei fra før synes jeg bare synd på. Dersom hun vet hva hun driver med synes jeg hun rett og slett er fæl og ondskapsfull.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #16 Skrevet 1. juli 2008 Jeg personlig synes ikke det er elskeren/elskerinnen som gjør noe galt. Kanskje de bare koser/morer seg. Anser det ikke som å ta til takke med smulene iallefall... Jeg synes det er de som er i ett forhold sitt "ansvar" å holde seg på matta, følge de reglene som de har satt med partneren sin. Jeg tenker det er mange forskjellige situasjoner og vanskelig å definere hva jeg tenker om elskere/elskerinner...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #17 Skrevet 1. juli 2008 Og jeg er forsåvidt enig i at det er den som er i forholdet fra før som har ansvaret for å styre unna slikt, men jeg synes allikvel at om elskerinnen vet hva hun gjør så er det jo ikke akkurat noen snill ting å utsette andre for.
Mom2Two Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er enig med pila. Det er den som er i et forhold sitt ansvar å forholde seg til det man som par er enige om i et forhold. Dessuten hvem sier at det er elskerinnen som tar til takke med smulene? Like ofte er det vel den forsmådde ektefellen som sitter igjen med smulene da den som er utro engasjerer seg mest følelsesmessig og seksuelt i elskeren/elserinnen.
Leirha Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 Jeg tenker at alle forhold har sin historie og følelser rundt det. Så tenker jeg videre at det er nok en grunn til at noen velger både å være elsker/elskerinne og at noen velger å ha elsker/elskerinne. Man vet jo aldri historien bak det. Det er vell minst respekt i det å ta seg en elsker, enn det å være det. Når du tar deg en elsker så er det som rele du sm kjenner alle partene og fører de du skal være glad i bak lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå