Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Sliter med trivsel på jobben, jobber med to stykker som syns det er artig å gå rundt og baksnakke andre og klage over det meste. Selvom de ikke er noe bedre selv. Syns dette er ganske slitsomt å forholde meg til, det gjør noe med arbeidsmiljøet også. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med situasjonen heller for å snu den, om i det hele tatt går an å gjøre noe med. Skal jeg konfrontere personene eller la det ligge og forsøke å late som alt er bare greit ?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ikke lat som alt er greit hvertfall... har selv vært i en lignende situasjon, og måtte til slutt ta det opp, for det ble for stor del av dagen min.. plaget meg på fritiden og begynte å grue meg til å gå på jobb... Tok en stund, men det ble ordnet en del omrokkeringer for å "løse" problemet.. Men jeg følte meg rett og slett mobbet, og det gjør kanskje ikke du:) Mobberen ble igjen på sin opprinnelige plass, mens jeg og flere (for når jeg tok mot til meg å så fra, viste det seg at det ikke bare var meg)ble flyttet til en annen avdeling på samme arbeidsplass.. Syns det var feigt av ledelsen å velge å gjøre ting på denne måten, men uansett så har jeg det flott der jeg er nå.. Må møte denne andre personen hver dag, og har måttet jobbe mye med meg selv for ikke å være bitter.. Jeg måtte rett og slett velge å ikke være sint/irritert på denne personen mer, for det var bare meg selv det gikk utover til slutt.. etter mange møter med sammenbitte tenner, har jeg nå funnet ro, og syns nå synd på denne andre personen som må ødelegge sånn for andre for å hevde seg selv. og husk.. med litt positivitet når du langt.. vet det kan være vanskelig å omgås disse baksnakkerne.. men ta mot til deg og argumenter imot, så skal du se at de ikke "gidder" prate drit foran deg igjen.. Du blir garantert ikke populær blandt akkurat de to, men du får masse respekt fra andre.. og husk også at alle kan ikke like alle, men man kan være hyggelig med hversndre fordi.. Oi, det ble langt.. Lykke til hvertfall:)
Lacey*har fått erta Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Konfrontasjoner er jo aldri gøy, men om kollegaene dine forsurer arb.miljøet på jobben ville jeg ha tatt det opp. Jeg hater baksnakking og synes det tilhører barneskoletrinnet. Når man er blitt voksen, så vet man bedre! Så lenge man later som at det er helt greit at de holder på sånn, så skjønner de kanskje ikke selv hva de holder på med. Be sjefen din om en samtale og hør om dere kanskje kan ta det opp i plenum? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Nei, føler meg ikke mobbet men føler mer ubehag siden jeg får høre masse baksnakking om andre og så ser jeg at de later som ingenting når den de baksnakker er tilstede. Og prøver å være positivt men det er jammen ikke lett lenger. Og en tenker jo gjerne, hva sier de bak min rygg når de er så opptatte av å snakke dritt om andre og ikke sier det til vedkommende ? Har ikke lyst til å jobbe i et slikt arbeidsmiljø, vurderer seriøst å søke om en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Ikke skift jobb pga det.. det tror jeg du vil angre på.. tar du det derimot opp og det fortsetter, så kan du vurdere det.. Synd om to kaklehøner skal ødelegge for deg og DIN jobb.. når det sikkert er du som fortjener mest å forbli der, og ikke dem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå