blomst82 Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 .......på ultralyd? ikke fordi han forstår så mye, men:)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 er det låv? hær får ikke søsken være med...kunn en ledsager...
blomst82 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Ikke sikkert det er lov alle steder ,men jeg kjenner noen som var på ultralyd i forrige uke, de hadde med seg 4-åringen sin. Vi skal på ultralyd på samme sted. Søsteren min hadde med mann, søster og mamma på ultralyd:) Tenkte det var dumt å ta han med hvis det skulle være noe galt med barnet..gud forby
UnaH Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Lurer også litt på det. Vi skal ha ultralyd i slutten av juli, og da er alle vi kjenner på ferie, slik at vi står uten barnevakt. Eneste mulighet hvis pappa skal være med, er at barna også blir med. Ellers så må de stå på gangen. Det hadde sikkert vært fantastisk for dem å være med, men er også redd hvis noe skal være galt. De er 7 og 4 og vil nok skjønne det som blir sagt. Tenkte jeg skulle spørre. Kanskje man kan avtale at jordmor evnt. sier det "gale" til slutt, etter at barna har gått ut?? Har også hatt 3 ultralyder til nå. Kan det ha skjedd mye mellom ultralyd i uke 13 og ultralyd i uke 18? Er de nye ting man kan oppdage på denne ultralyden som man ikke har sett før?
MintCondition Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Her i trondheim er det ikke lov å ha med søsken på ul. UL er en medisinsk undersøkelse, de som utfører den trenger ro for å få gjennomført den i fred. Samt at det kan være vanskelig å takle om noe skulle være galt, og man i tillegg har et annet barn med seg som må forklares ting..
alvilde Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 jeg skal snart på ultralyd å jeg kunne ikke ta med jenta mi på 3år for de skjønner ikke noe av det å det blir mere forstyrrelse
blomst82 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2008 Nei, blir nok barnevakt på 2åringen. Like greit det:) Siden han ikke forstår noe. Samma for han liksom, også slipper vi å forholde oss til ham hvis det skulle være dårlig nytt... Men får vi ikke barnevakt så må han jo være med. Skal ha ultralyd på Gjøvik..
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Ikke noe vits å ha med en to åring på ul vel..? så sant man absolutt ikke har barnevakt da.. Vi skal prøve å skaffe barnevakt til vår på 17 mnd når vi skal på ul.. så jeg kan konsentrere meg fult og helt om babyen i magen. Men det står jo også i det info heftet at barn ikke har noe der å gjøre..
Nina_J Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 I det skrivet jeg fikk fra sykehuset ang ul, stod det at barn ikke var tillat å ta med pga at det kunne være en forstyrrende faktor for jordmor når hun undersøker barnet i magen..Det skulle være en voksen person som kunne være med. Som regel far. Det er jo greit at jordmor kun får konsentrere seg om barnet i magen da, og ikke en toåring som spriger rundt i tillegg
Madamina Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Vi hadde med vår 2-åring begge ganger da vi ikke hadde andre til å se etter han akkurat da. Man kjenner også sitt eget barn best, og min gutt klarer fint å sitte rolig i vognen 30-40 minutter med en bok. Så det var helt uproblematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå